مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 08:502018-05-28بين الملل

اظهارات جالب ماکرون درباره ماجرای استعفای حریری در عربستان


رییس جمهور فرانسه اظهار داشت، اگر فرانسه در بحران بازداشت سعد حریری، نخست وزیر لبنان در عربستان ورود نکرده بود، شاید الان جنگی در لبنان وجود داشت.

- ماکرون و حریری (آرشیوی) رییس جمهور فرانسه اظهار داشت، اگر فرانسه در بحران بازداشت سعد حریری، نخست وزیر لبنان در عربستان ورود نکرده بود، شاید الان جنگی در لبنان وجود داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در گفتگویی با شبکه ماهواره ای "بی.

اف.

ام.

تی وی" درباره دیپلماسی کشورش گفت: سفر من به ریاض جهت راضی کردن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای حل بحران حریری، باعث شد لبنان از بحرانی خطرناک خارج شود.

ماکرون افزود: اگر صحبت های ما شنیده نمی شدند، چه بسا دراین لحظه که صحبت می کنیم، جنگی در لبنان وجود داشت، این همان دیپلماسی فرانسه و اسلوب ماست، این همان چیزی است که در سفرم به ریاض برای دیدار با ولیعهد عربستان اتفاق افتاد و من از حریری دعوت کردم به فرانسه بیاید و همین امر لبنان را از بحرانی خطرناک نجات داد، به یاد دارم که نخست وزیر لبنان چند هفته ای در ریاض نگه داشته شده بود.

حریری در چهارم نوامبر گذشته به شکلی ناگهانی از ریاض استعفای خود را اعلام کرده و حزب الله و ایران را به کنترل لبنان متهم کرد، سپس دو هفته آتی را در شرایطی مبهم در ریاض ماند و در ادامه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات جالب ماکرون درباره ماجرای استعفای حریری در عربستان

اظهارات جالب ماکرون درباره ماجرای استعفای حریری در عربستان