مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 14:302018-05-27اقتصادي

لزوم انتقال آب از دریا برای احیای کشاورزی فارس


رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی اشتغال غالب فارس را تشکیل می داد، لزوم بررسی و اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس برای احیای کشاورزی فارس را یادآور شد.

- محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با ایسنا ، اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان فارس را یک الزام دانست و تصریح کرد: امروز میزان بیکاری در استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است.

او درباره ی وضعیت صنعت کشاورزی استان فارس، گفت: بسیاری از دشت های استان فارس به دلیل افزایش عمق چاه های کشاورزی و رسیدن عمق این چاه ها به 500 متر، با مشکل مواجه شده، حال آنکه برداشت منابع آبی با حجم بالا، استفاده بهینه از آن را در بخش کشاورزی دشوار کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس وضعیت آب را در فارس اسفبار توصیف و آن را عاملی برای افزایش دامنه ی بیکاری دانست و تاکید کرد که هنوز طرح های آبخیزداری فارس به شکل مطلوبی ساماندهی و عملیاتی نشده است.

او گفت: هنوز نتوانسته ایم از هدر رفت آب جلوگیری کرده و زمینه ی بهینه سازی مصرف آب و بهره وری آن را فراهم کنیم؛ از طرفی چون اشتغال فارس به نوعی با صنعت کشاورزی گره خورده، میانگین بیکاری در فارس بالاتر از کشور رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم انتقال آب از دریا برای احیای کشاورزی فارس

لزوم انتقال آب از دریا برای احیای کشاورزی فارس