مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 13:202018-05-27پزشكي

فقط قارچ های بسته بندی شده دارای مجوز را مصرف کنید


مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از مصرف قارچ های خودرو، مخصوصاً قارچ هایی که در کنار درختان خشک شده می رویند و یا قارچ های جمع آوری شده توسط افراد عادی و یا قارچ هایی که به صورت فله ای عرضه می شوند، - خودداری کنید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امید کارآگاه مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اظهار کرد: تنها قارچ هایی که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی های دارای مجوزهای سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و پزشکی قرار دارند، قابل مصرف هستند.

تشخیص سمی بودن قارچ ها فقط توسط متخصصان ممکن است کارآگاه در خصوص نحوه شناسایی قارچ های سمی اضافه کرد: شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی، تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه مردم به توصیه های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع سمی از انواع خوراکی قارچ توجه نکنند، عنوان کرد: برخی از روش ها و معیارهای سُنّتی، مانند تغییر رنگ قاشق نقره در اثر تماس با قارچ، یا وجود حشرات در اطراف قارچ و محل رویش قارچ، معیار علمی و صحیحی برای تشخیص سمی نبودن قارچ، در همه موارد نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط قارچ های بسته بندی شده دارای مجوز را مصرف کنید

فقط قارچ های بسته بندی شده دارای مجوز را مصرف کنید