مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 10:002018-05-27پزشكي

استرس تامین دارو نمکی بر زخم ام اس! 


تقویم را ورق می زنیم و به ششم خرداد می رسیم روزی که تحت عنوان روز جهانی ام اس (MS) نامگذاری شده است.

با وجود اینکه بارها به میان بیماران ام اس رفته و مشکلات آنان را منعکس کرده ایم اما دلمان نمی آید بی تفاوت از روزی که متعلق به این بیماران است بگذریم.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته پزشکان، ام اس (MS) یک بیماری عصبی با علت ناشناخته است که سیستم اعصاب مرکزی یعنی مغز و نخاع را درگیر کرده و پیامدهایی نظیر کاهش دید، تعادل و حواس را در پی داشته و موجب از دست رفتن کنترل انسان بر اثر بی حسی میشود.

بیماری ام اس یک بیماری نسبتا شایع است که بالغ بر 70 هزار نفر در ایران مبتلا به این بیماری هستند این آمار که روز به روز در حال افزایش است، ایران را در رتبه اول مبتلایان به ام اس در خاورمیانه قرار داده است.

میزان شیوع این بیماری در بین زنان به دو برابر افزایش یافته بدین گونه که زنان بیشتر از مردان به ام اس مبتلا میشوند اما سیر بیماری در مردان بدتر است.

ریشه اصلی بروز بیماری ام اس مشخص نیست اما براساس نظریات پزشکان عواملی وجود دارد که با شیوع این بیماری همراهی می کند، برای مثال در برخی از نواحی دور از خط استوا که این بیماری شیوع گستردهای یافته است نور آفتاب کمتر است از این رو پزشکان معتقدند کمبود ویتامین D موجب تشدید این بیماری می شود چرا که رابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس تامین دارو نمکی بر زخم ام اس! 

استرس تامین دارو نمکی بر زخم ام اس!