مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 09:062018-05-27پزشكي

در ماه رمضان این کار ها را کنار نگذارید/ توصیه هایی برای داشتن روزه بدون مشکل


مشاور رییس انجمن تغذیه ایران با اشاره به اینکه روزه داران تحرک جسمی را در ماه رمضان نباید فراموش کنند، افزود: اگر روزه داران تغذیه مناسب و کافی را رعایت کنند دچار عوارضی نخواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، دکتر برلیانت بزرگمهر درباره باید ها و نباید های تغذیه ای در ماه رمضان اظهار کرد: رعایت کردن نوع تغذیه مناسب در این ماه به خصوص در روز هایی که ساعات روزه داری بسیار بلند بوده حائز اهمیت است بنابراین باید تغذیه به صورتی باشد که فرد دچار افت قند خون، ضعف و بی حالی ناشی از آن و یبوست نشود و در عین حال انرژی و مواد مغزی لازم برای بدن تامین شود.

وی با بیان اینکه در هنگام سحر افراد باید غذای اصلی را میل کنند، افزود: نخوردن سحری سبب شده تا فرد در هنگام روزه داری توانایی کافی برای انجام فعالیت های روزانه را نداشته باشد بنابراین در زمان سحری باید برنج و نان به مقدار مناسب مصرف شود چراکه مواد حاوی نشاسته سبب شده تا قند خون به تدریج کاهش یابد و این مسئله سبب تا فرد دچار افت قند خون و به دنبال آن سردرد، سرگیجه و … در هنگام روزه داری نشود.

مشاور رییس انجمن تغذیه ایران یادآورشد: مصرف سبزی و سالاد نیز هنگام افطار و سحری جهت تامین آب بدن موثر است همچنین از مصرف بیش از حد چای که موجب دفع آب از بدن می شود نیز خودداری کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ماه رمضان این کار ها را کنار نگذارید/ توصیه هایی برای داشتن روزه بدون مشکل

در ماه رمضان این کار ها را کنار نگذارید/ توصیه هایی برای داشتن روزه بدون مشکل