مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 08:302018-05-27سياسي

رد شدن شهرهای ساحلی از خط قرمز حریم دریا


عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: رعایت حریم ساخت و ساز یکی از مشکلات اصلی در شهرهای ساحلی بوده و با پیشروی خزر بسیاری از این ساختمان ها در حال حاضر از حریم دریا عبور کرده اند.

- مهدی رمضان زاده، رییس کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: رعایت حریم ساخت و ساز یکی از مشکلات اصلی در زمینه دریا است و با توجه به اینکه بر اساس قانون سال 42 حریم دریا 60 متر قرار داده شده و با وجود پیشروی دریا هنوز این قانون اصلاح نشده و بسیاری از شهرک ها و نهادها مجوزهای خود را گرفته اند.

وی با اشاره به این که با پیشروی دریا بسیاری از این ساختمان ها در حال حاضر از حریم دریا عبور کرده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ برنامه استراتژیک برای مدیریت گردشگری دریا در مازندران وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با بیان این که گردشگری دریایی در ساحل و دریا قابل انجام است، تصریح کرد: هنوز هیچ اقدامی در این خصوص حتی در دریا هم انجام نشده است.

رمضان زاده یادآور شد: کشورهای اطراف دریای خزر با برخورداری از تنوع جاذبه های دریایی، میراث، جاذبه های طبیعی، گردشگری سلامت، چشمه های آب گرم و حمل و نقل دریایی وضعیت بسیار مطلوبی را دارند اما از این امکانات در مازندران و حتی در ایران به خوبی استفاده نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد شدن شهرهای ساحلی از خط قرمز حریم دریا

رد شدن شهرهای ساحلی از خط قرمز حریم دریا