مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 18:502018-05-26فرهنگي

پرندگانی روی قلمدان ها، جلدهای قرآن و سکه ها


باغ موزه هنر ایرانی نمایشگاه هنری «سیمرغ» را برگزار کرده است که شامل تصاویر پرندگانی است که در فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی دارای جایگاه ویژه ای هستند و به عنوان نماد و سمبل شناخته می شوند.

- باغ موزه هنر ایرانی نمایشگاه هنری سیمرغ را برگزار کرده است که شامل تصاویر پرندگانی است که در فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی دارای جایگاه ویژه ای هستند و به عنوان نماد و سمبل شناخته می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نمایشگاه با مشارکت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار می شود و تصاویر نمایشگاهی آن، از میان گنجینه آثار این موزه انتخاب و در گالری پردیس باغ موزه هنرایرانی به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه که ماهیت پژوهشی دارد، شامل 63 تابلو است که غالباً تصاویر پرندگانی را به نمایش می کشد که در فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی دارای جایگاه ویژه ای هستند و به عنوان نماد و سمبل شناخته می شوند.

پرندگانی که تصویرشان بر روی نسخه های خطی، آثار لاکی، قلمدان ها، جلد قرآن ها و سکه های موجود در گنجینه موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک حک شده است و در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه به منظور آشنایی هنردوستان اقصی نقاط کشور با فرهنگ، تاریخ و اسطوره های این آب و خاک است و با استفاده از یافته های پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرندگانی روی قلمدان ها، جلدهای قرآن و سکه ها

پرندگانی روی قلمدان ها، جلدهای قرآن و سکه ها