مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 13:562018-05-26فرهنگي

نمایشگاه «سیمرغ» در باغ موزه هنر ایرانی برپا می شود


باغ موزه هنر ایرانی نمایشگاه هنری با عنوان «سیمرغ» را با مشارکت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک؛ بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران، - باغ موزه هنر ایرانی نمایشگاه هنری با عنوان سیمرغ را با مشارکت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک؛ بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران، برپا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این نمایشگاه با مشارکت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران دایر می شود و تصاویر نمایشگاهی آن، از میان گنجینه آثار این موزه انتخاب و در گالری پردیس باغ موزه هنرایرانی به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه که ماهیت پژوهشی دارد شامل 63 تابلو است که قالباً تصاویر پرندگانی را به نمایش می کشد که در فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی دارای جایگاه ویژه ای هستند و بعنوان نماد و سمبل شناخته می شوند.

پرندگانی که تصویرشان بر روی نسخه های خطی، آثار لاکی، قلمدان ها، جلد قرآن ها و سکه های موجود در گنجینه موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک حک شده است و در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این بسته نمایشگاهی به منظور آشنایی هنردوستان اقصی نقاط کشور با فرهنگ، تاریخ و اسطوره ها است و با استفاده از یافته های پژوهشی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک تهیه شده و در باغ موزه هنر ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه «سیمرغ» در باغ موزه هنر ایرانی برپا می شود

نمایشگاه «سیمرغ» در باغ موزه هنر ایرانی برپا می شود