مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 13:052018-05-26فرهنگي

دستبافته های داری کرمان صاحب دایره المعارف شد


مجموعه کتاب دایره المعارف دستبافته داری استان کرمان توسط انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در سه جلد منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مجموعه کتاب دایره المعارف دستبافته داری استان کرمان تالیف و تصنیف عقیل سیستانی است، در این کتاب ها به دستبافته های عشایری و روستایی مناطق بافت، رابر و ارزییه پرداخته شده و در سه فصل به ترتیب توضیحاتی درباره منطقه بافت، منطقه رابر و منطقه ارزوییه ارائه شده است.

دستبافته عشایری و روستایی منطقه سیرجان یکی دیگر از موضوعات این کتاب ها است که در دو فصل به آشنایی با منطقه سیرجان و ایلات و طوایف بافنده آن ، دستبافته عشایری و روستایی منطقه سیرجان اختصاص دارد.

سید محمد بهشتی ـ رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ در بخش سخن ناشر این مجموعه با اشاره به مانا و پایدار بودن فرهنگ ایرانی، به سه ویژگی انعطاف پذیری، تعامل فرهنگی و هویت ملی این فرهنگ اشاره کرده و گفت: این ویژگی ها به رغم تنوع و تکثر موجود در جامعه امروزی به انسجام ملی کمک کرده و در نتیجه آشنایی با فرهنگ گسترده سرزمین مان تنها راه شناخت هویت ماست که عزت ملی به همراه دارد و عزت ملی، جامعه را از گسیختگی فرهنگی باز می دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستبافته های داری کرمان صاحب دایره المعارف شد

دستبافته های داری کرمان صاحب دایره المعارف شد