مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 13:002018-05-26بين الملل

علت مخالفت آمریکا با تصمیم ترکیه برای خرید اس 400


یک عضو ارشد حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد: آمریکا می ترسد که روسیه از طریق اس 400 و رادارهای آن، عملیات جاسوسی انجام داده و برخی اطلاعات به دست سازمان اطلاعات روسیه برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوزتورک ییلماز، معاون حزب مردم جمهوری خواه اعلام کرد: آنکارا علی رغم فشار آمریکا احتمالا قرارداد سامانه اس- 400 را نهایی می کند، این اقدام در حالی انجام می گیرد که ترکیه در حال مذاکرات برای خرید موشکهای پاتریوت از آمریکا هم است.

وی ادامه داد: دولت ترکیه به دنبال ایجاد تعادل در مراودات خود میان دو ابرقدرت است.

او در ادامه اظهاراتش ابراز امیدواری کرد که ترکیه مانند یک کشور مستقل رفتار کرده و موضع خود را در قبال خرید سیستم اس- 400 تغییر ندهد.

ییلماز اضافه کرد: اس- 400 یکی از موضوعاتی است که ترکیه و آمریکا با یکدیگر درباره آن اختلاف نظر دارند و من فکر می کنم این مشکل ادامه دار باشد اما در نهایت این تهدیدها و فشارها نباید کارساز باشد زیرا ترکیه یک کشور مستقل بوده و هر تصمیمی می تواند بگیرد.

اما این حقیقت وجود دارد که دولت کنونی ترکیه به طور مداوم اظهارات خود را تغییر می دهد و من در جایگاهی قرار ندارم که بتوانم این تضمین را بدهم که دولت این تصمیم خود را تغییر ندهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت مخالفت آمریکا با تصمیم ترکیه برای خرید اس 400

علت مخالفت آمریکا با تصمیم ترکیه برای خرید اس 400