مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 09:502018-05-26بين الملل

سازمان ملل از کاهش مناقشه اسمی میان مقدونیه و یونان خبر داد


میانجی گر سازمان ملل که تلاش می کند تا به مناقشه اسمی 25 ساله میان مقدونیه و یونان پایان دهد، اعلام کرد که مسائل مربوط به این مناقشه کمتر شده و دو طرف به دنبال دستیابی به یک توافق هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، متیو نیمتز، میانجی گر سازمان ملل به خبرنگاران گفت که مذاکرات در نتیجه نشست میان نیکوس کوتزیاس، وزیر خارجه یونان و نیکولا دیمیتروف، همتای مقدونیه ای وی که روز پنجشنبه آغاز شد، به طرز قابل توجهی خوب بوده است.

وی همچنین گفت که دو طرف به بروکسل می روند و مذاکرات را در آنجا ادامه خواهند داد.

دو طرف مواضع بسیار مهمی دارند که از جمله آنها می توان به منافع دو کشور اشاره کرد اما همچنین اهمیت دستیابی به یک توافق را نیز مد نظر قرار خواهند داد.

یونانی ها همچنان بر این مساله تاکید دارند که نام همسایه شمالی شان اشاره به ادعای قلمرویی به نام استان مقدونیه است؛ مکانی که زادگاه اسکندر کبیر و از حاکمان بزرگ یونان محسوب می شود.

مقدونیه پس از استقلال از یوگسلاوی در سال 1991 رسما خود را جمهوری مقدونیه نامید و در سال 1993 و با عنوان جمهوری مقدونیه یوگسلاوی سابق مورد تایید سازمان ملل قرار گرفت چون یونان بر سر نام این کشور با دولت اسکوپیه دچار مناقشه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل از کاهش مناقشه اسمی میان مقدونیه و یونان خبر داد

سازمان ملل از کاهش مناقشه اسمی میان مقدونیه و یونان خبر داد