مطالب مرتبط:
عذرخواهی احمدی نژاد به دلیل آبگرفتگی معابر کرج + عکس
روایتی از غریب بودن احمدی نژاد در افطاری رهبری با مسئولان نظام
روایتی از غریب بودن احمدی نژاد در افطاری رهبری با مسئولان نظام
روایتی از وضعیت احمدی نژاد در دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب
حال غریب احمدی نژاد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 08:152018-05-26سياسي

تاریخ نفاق در سینمای ایران به احمدی نژاد می رسد/فرهنگ و سینما از دست دولت روحانی رها شده است


مجید مجیدی معتقد است که دولت روحانی درباره فرهنگ اشتباه فاحشی کرد اما عملکرد دولت احمدی نژاد فاجعه بود.

در دوره روحانی، فرهنگ مساله اول نبود و عملکرد دولت احمدی نژاد در حوزه فرهنگ و سینما باعث شد گروه های خودرو مانند قارچ سمی در سینما رشد کنند و پول های .

- --> کد خبر: 626456 1397/03/05 08:07:04 مجید مجیدی معتقد است که دولت روحانی درباره فرهنگ اشتباه فاحشی کرد اما عملکرد دولت احمدی نژاد فاجعه بود.

در دوره روحانی، فرهنگ مساله اول نبود و عملکرد دولت احمدی نژاد در حوزه فرهنگ و سینما باعث شد گروه های خودرو مانند قارچ سمی در سینما رشد کنند و پول های سرگردانی وارد سینما شود که مشخص نیست از کجا وارد سینما شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایلنا، مجید مجیدی یکی از کارگردان های شناخته شده ی سینمای ایران است که با اولین آثارش علاوه بر استقبال مخاطبان داخلی، در سطح بین المللی نیز خود را به مخاطبان شناساند.

بعد از ساخت فیلم "محمد رسول الله" کشورهای مختلفی از مجیدی برای ساخت فیلم دعوت کردند که او درنهایت دعوت کشور هند را قبول کرد.

مجیدی به دعوت یک شرکت معتبر فیلمسازی در هند فیلم سینمایی "آن سوی ابرها" را در این کشور ساخت.

"آن سوی ابرها" اولین تجربه جدی یک سینماگر ایرانی در تولید یک محصول مشترک با یکی از بزرگترین کشورهای صاحب سینماست.

در گفتگوی پیش رو مجیدی از واقعیت سینمای هند و وضعیت امروز سینمای ایران سخن گفته است.

شما اولین فیلمساز ایرانی هستید که یک محصول مستقل را در هند و با امکانات آن کشور تولید کردید.

سینمای هند از نگاه شما چه نوع سینمایی است؟ سینمای هند دو شکل اساسی دارد؛ یکی صورتی که از بیرون دیده می شود و دیگری وضعیت درونی سینمای هند است.

از بیرون سینما؛ همه تصور می کنند سینمای هند کاملا صنعتی است و توانسته روی پای خود بایستد.

البته این حرف تا حدودی درست است اما شامل همه فیلم ها نمی شود.

در هند سالی سه هزار فیلم ساخته می شود که در نهایت فقط 50 فیلم در اکران پرفروش می شود با این حال مخاطبی که در بیرون از این سینما قرار دارد، تصور می کند همه فیلم ها پرفروش می شود.

از طرفی سینمای هند توانسته علاوه بر اکران در داخل کشور، بازارهای دیگری همچون کشورهای اردو زبان را با تمامی شبکه های تلویزیونی و سالن های سینمایی اش به دست آورد.

به این ترتیب که فیلم های هندی در پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، افغانستان و فیلیپین، مالزی، اندونزی و.

به نمایش درمی آیند.

این یعنی با وجود آنکه هند حدود یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت دارد، کاملا وابسته به جمعیت خود نیست و توانسته بازارهای خارج از کشور را نیز به دست بیاورد.

این بازار نیز توسط کمپانی ها فراهم شده اند.

یعنی ابتدا کمپانی ها؛ سالن هایی را در کشورهای دیگر اجاره کردند و فیلم هایشان را نمایش دادند و بعد؛ آرام آرام آن کشورها متقاضی فیلم های هندی شدند.

80 درصد فیلم های هندی به سوددهی نمی رسند این یعنی بیشتر فیلم های هندی در همین کشور به سوددهی نمی رسند و بخشی از آنها در خارج اکران می شود؟ در چنین وضعیتی این سینما چگونه به حیات خود ادامه می دهد؟ تقریبا 80 درصد از آثار تولید شده در طول اکران به سوددهی نمی رسند و به اصطلاح در باکس آفیس رتبه ی خوبی ندارند.

آنچه باعث حفظ حیات سینمای هند شده به دست آوردن بازارهای دیگری همچون شبکه های ماهواره ای، اکران در کشورهای منطقه و شبکه های اینترنتی است.

مثلا شبکه ای مانند نت فلیکس بسیاری از آثار سینمای هند را می خرد و پخش می کند.

ساخت یک فیلم با بودجه کم؛ حدود یک الی چهار میلیون دلار سرمایه نیاز دارد.

به همین دلیل به دست آوردن بازار برای همه فیلم ها در هند بسیار مهم است.

نقش دولت در سینمای هند چیست؟ کمک دولت بیشتر در بخش سینمای تجربی و سینمای دانشجویی خلاصه می شود.

نکته ای که درباره سینمای هند اهمیت دارد؛ رابطه این سینما با زبان است.

در کشور هند به چندین زبان مختلف همچون هندی، اردو، تامیلی و پنجاب و.

صحبت می شود و بعضا فیلمی که به زبان تامیلی ساخته می شود؛ فقط برای یک بخش هایی از هند جذاب است و مثلا در بمبیی و دهلی با استقبال مواجه نمی شود.

حتی سوپراستارها متفاوت هستند مثلا شاهرخ خان که برای ما بخش زیادی از هند شناخته شده است، در ایالت هایی که به زبان تامیلی صحبت می کنند، طرفدار ندارد.

جشنواره برای سینمای تجاری اهمیت ندارد به نظر می رسد سینماگران هندی و سینمای هند مانند ما به جشنواره های جهانی آنگونه که باید اهمیت نمی دهند؟ سینمای تجاری هند اصلا به جشنواره ها فکر نمی کند و فقط بخشی از این سینما که نوعی سینمای هنری و تجربی ست؛ نیم نگاهی به جشنواره ها دارد اما مانند ما و سینمای ما خیلی در جشنواره ها دیده نمی شوند.

ویژگی اصلی در هند این است که اگر اثر شما فیلمی نباشد که به لحاظ اقتصادی بتواند روی پای خود بایستد، آن فیلمساز سریعا از دور خارج می شود.

فیلمسازانی همچون ساتیار جیترای که از یک طبقه ی فرهنگی و مرفه می آیند یا خانم میرانایر؛ آثاری ساختند که در بیرون از هند بسیار شناخته شده است اما در داخل هند با استقبال خوبی مواجه نمی شوند.

فیلمی در هند موفق است که بتواند به فروش خوبی برسد و فیلم های هنری جایگاهی در اقتصاد سینمای هند ندارند.

سینما برای هندی ها از نان شب واجب تر است در این صورت نقش فرهنگی و اجتماعی این سینما با توجه به بافت جمعیتی و وضعیت اقتصادی مردم هند چگونه بروز پیدا می کند؟ سینما برای مردم هند مانند یک رویاست و بیشتر مخاطبان به سینما می روند تا رویاهای خود را روی پرده ببینند.

در هند یک شکاف طبقاتی و فقر وحشتناک وجود دارد و افراد در طبقات مختلفی زندگی می کنند.

گروهی از آنها بسیار فقیر هستند و با این فقر نیز کنار آمده اند.

در این نوع زندگی، افراد هیچ راه نجاتی برای خود نمی بینند و شکل زندگی خود را پذیرفته اند.

در این میان تنها عنصری که آنها را به آرامش می رساند، موسیقی و سینماست.

سینما برای این گروه نقش مُسَکِن و مخدر را دارد و مخاطبان همه ذهنیت و رویای خود را در سینما می بینند.

به همین دلیل ما در بیشتر فیلم های هندی شاهد قهرمان پروری های اغراق آمیز و امیدهای غیرواقعی هستیم و فیلم ها نیز با یک پایان خوش غیرقابل باور به انتها می رسند.

سینما یک وجه روانکاوانه و تراپی برای مردم هند دارد و کاری که این سینما با مردم می کند، مانند تاثیری است که مواد مخدر روی فرد مصرف کننده دارد.

سینما برای بیشترِ هندی ها فقط شکلِ سرگرمی ندارد بلکه مانند یک مخدر؛ آنها را ساعاتی از دنیای واقعی جدا می کند.

می توان گفت مردم در هند به سینما معتاد شده اند.

امروز یک فرد عادی در هند روزانه 500 روپیه درآمد دارد درحالی که قیمت بلیت سینما 120 تا 200 روپیه است.

این مساله نشان می دهد سینما برای مردم هند از نان شب هم واجب تر است.

سوپراستارهای هند هم از فیلم های هندی خسته شده اند نظر فعالان سینما در هند به خصوص سوپراستارها درباره این سینما چیست؟ من با تعدادی از سوپراستارها در هند در زمان ساخت فیلم آن سوی ابرها صحبت کرده ام.

می توان گفت که بسیاری از آنها هم از این نوع سینما خسته شده اند اما می گویند چاره ای نداریم زیرا مخاطبان این گونه سینما را دوست دارند و اگر غیر از این باشد؛ مردم برای تماشای فیلم ها به سینما نمی آیند.

اینجا سلیقه مردم را نمی توان تغییر داد.

یعنی معتقدید گروهی با اهداف مشخص این سلیقه را در سینمای هند حاکم کرده اند؟ نمی خواهم بگویم این سلیقه و این نوع فیلمسازی در هند از جایی هدایت می شود اما نمی توان نقش نهادهای تصمیم گیری همچون دولت را نادیده گرفت.

به هر حال وقتی دولت می بیند که نمی تواند همه مشکلات اقتصادی مردم را حل کند و یک رفاه نسبی برای مردم کشورش به وجود بیاورد، با استفاده از اهرم فرهنگ تلاش می کند دائم به مردم مُسَکِن بدهد و در این راه؛ قهرمان های فیلم ها غیرمستقیم اهداف دولت را دنبال می کنند.

مثلا اگر در فیلمی شاهرخ خان نقش فردی را بازی کند که در فقر به سر می برد اما در طول فیلم از فقر نجات پیدا نمی کند، قطعا مردم به تماشای آن نمی روند.

حال آنکه فیلم های رویاپردازانه هندی به مردم می گوید صبر کنید مشکلات حل می شود.

دولت هم با چنین فیلم هایی مردم را تسکین می دهد.

تغییر مدیریت اواخر دهه هفتاد آسیب جدی به سینما زد باتوجه به تجربیاتی که شما در سینما داشته اید چه در ساخت فیلم عظیمی همانند محمد رسول الله(ص) یا فیلم آن سوی ابرها یا به دلیل حضورتان در جشنواره های مختلف با سینما در کشورهای مختلف آشنا هستید.

به اعتقاد شما مشکل سینمای ایران چیست و چرا این سینما به رشد مطلوب خود نمی رسد؟ مساله اصلی در ایران بالاتر از سینماست که فرهنگ و هنر است.

در بخش فرهنگ و هنر مهمترین اصل این است که ما بدانیم باید برنامه بلندمدت داشته باشیم و نمی توان اصلا در طول سه یا چهار سال به نتایج خوبی رسید.

اگر سینمای ایران در طول دهه 60 و 70 به موفقیت رسید به این دلیل بود که در آن دهه؛ مسئولان سینمایی و کسانی که سینما را هدایت می کردند، حدود 10 الی 12 سال مدیریت کردند و در این 10 سال بذری را کاشتند و بعد از یک دهه توانستند از آن برداشت کنند.

اما از اواخر دهه 70 تغییر مدیریتی به شکل بنیادین در کشور و سینما آغاز شد که آسیب های جدی نیز به سینما وارد آورد.

در دروه احمدی نژاد به دنبال نفاق در میان سینماگران بودند یعنی شما دهه 60 و 70 را به عنوان دهه های طلایی و دهه 80 را دهه ی بی نظمی در سینمای ایران می دانید؟ دقیقا.

در ابتدای دهه 80 با آمدن محمود احمدی نژاد شیب تحولات و فضای سیاسی کشور بسیار تند می شود و فرهنگ و هنر تبدیل به یک عنصر درجه دوم و سوم می شود و کسانی وارد این عرصه می شوند که نه صلاحیت دارند و نه شناختی از این حوزه.

و از آنجا که فضای سیاسی بر فضای فرهنگی غالب شده؛ دچار معضلاتی می شویم و مشکلاتی در حوزه فرهنگ به وجود می آید که سال های بعد هم نمی توان آنها را حل کرد.

از طرف دیگر گروهی در حوزه فرهنگ به خصوص سینما وارد می شوند که نه تنها دانش و سواد کافی را ندارند بلکه به دنبال انتقام گیری هستند.

آنها با نفی همه چیز به دنبال ایجاد نفاق در میان سینماگران بودند و در حرف؛ دائم شعار حمایت از سینمای ارزشی را می دادند اما در عمل حتی یک فیلم نیز تولید نکردند که بتواند با استقبال روبرو شود یا در اکران های خارجی مورد اقبال قرار گیرد.

می توان گفت آنها با پتانسیل بالایی از کینه وارد سینما شدند و ما شاهد بودیم که از یک طرف به زیرساخت هایی همچون خانه سینما و بنیاد فارابی حمله کردند واز طرف دیگر تخم خشم و نفاق را در بین سینماگران پراکندند.

نتیجه آن رفتار در طول هشت سال باعث شد که ما امروز شاهد یک نابسامانی در همه عرصه ها و به خصوص سینما باشیم.

این اتفاق؛ بدبینی اهالی فرهنگ را به دنبال داشت و گروه بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در آن دوران یا طرد شدند یا گوشه نشین و عرصه فقط برای کسانی باز شد که نه سواد داشتند و نه هنری در سینما.

این دوره باعث ایجاد یک انقطاع بزرگ بین دهه ی طلایی سینمای ایران و بعد از آن شد.

کسانی که به دلیل وضعیت سینما در انتهای دهه 70 و بالندگی این سینما نمی توانستند وارد این سینما شوند، در اواخر دهه 70 از وضعیت زمین بایر سینما سوءاستفاده کرده و وارد سینما شدند و به نوعی صدای ابتذال سینما از اواخر دهه 70 به گوش رسید.

فرهنگ و سینما از دست دولت روحانی رها شده وضعیت سینما در دولت روحانی چگونه شد؟ عملکرد دولت احمدی نژاد در حوزه فرهنگ و سینما باعث شد تا گروه های خودرو مانند قارچ سمی در سینما رشد کنند و پول های سرگردانی وارد سینما شوند که مشخص نیست از کجا وارد سینما شده اند.

اگر ما تا پیش از این نگران کمبود نقدینگی بودیم؛ امروز به هیچ عنوان این نگرانی وجود ندارد بلکه کسانی که پول را وارد سینما کردند حتی انتظار دارند دولت هیچ کاری نداشته باشد.

دولت نیز نمی تواند کاری بکند.

همین امروز هر کسی بخواهد فیلم بسازد؛ نقدینگی در اختیارش قرار می گیرد به شرط اینکه مفهوم و مفاهیم فیلمش هجو و شوخی های سخیف باشد.

وضعیت فرهنگ و سینما امروز از دست دولت روحانی رها شده است زیرا سدی که سال ها جلوی ابتذال ساخته شده بود در دوره احمدی نژاد شکسته و سیلی جاری شد که همه را با خود برد.

از طرف دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی، فرهنگ و هنر برای دولت روحانی مساله اول نبود.

دولت دایم به دنبال حل مشکلات اقتصادی بود.

اگر دولت احمدی نژاد در حوزه فرهنگ فاجعه بود و هیچ درک درستی از این مساله نداشت، در دوره روحانی، فرهنگ مساله اول نبود.

اگر معتقد باشیم عملکرد دولت احمدی نژاد در فرهنگ فاجعه بود، دولت روحانی درباره فرهنگ اشتباه فاحشی کرد.

در حالی که درست است که اقتصاد زیربنای همه مسائل است اما تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود هیچ مساله ای اصلاح نمی شود.

نمی خواهم بگویم مسئولان سازمان سینمایی نمی خواهند یا نمی توانند مشکلات را حل کنند بلکه مساله آنقدر بزرگ است که از دست آنها خارج است، سینما و تولید فیلم ها در دست یک گروهی است که آنها نیز فقط به دنبال حقنه کردن یک نوع سینما هستند.

به اعتقاد شما راه حل از بین بردن مشکلات چیست؟ من همیشه به رغم همه مشکلاتی که وجود داشته و سختی هایی که امروز اهالی سینما و مردم تحمل می کنند، به امید اعتقاد داشته ام و معتقدم می توان از داخل بدنه سینما با یک عزم جزم مشکلات را حل کرد.

اگر فقط منتظر باشیم تا دولت مشکلات را حل کند هیچ مساله ای حل نمی شود.

باید یک اتحاد در بین سینماگران به وجود بیاید اما متاسفانه بعضا رفتارهایی می بینیم که نه تنها این اتحاد را تقویت نمی کند بلکه باعث تفرقه می شود.

من خیلی ناراحت شدم وقتی دیدم گروهی از سینماگران بیانیه های شدیدی علیه رضا میرکریمی و جشنواره جهانی فیلم فجر نوشته اند زیرا رضا میرکریمی جزء سرمایه های سینمای ایران است و می توانست به جای برگزاری یک جشنواره برای خودش فیلم بسازد.

نامه ای که گروهی علیه میرکریمی نوشتند بسیار ناجوانمردانه بود.

البته می توان درباره عملکرد هر فرد و هر جشنواره ای انتقاد کرد اما اینکه بیانیه بدهیم درست نیست.

چرا ما نباید از موفقیت سینماگران ایرانی خوشحال باشیم؟ چرا باید گروهی در ایران از اینکه فیلم اصغر فرهادی در کن مورد استقبال منتقدان قرار نگرفته؛ خوشحال می شوند؟ چرا باید وقتی حاتمی کیا حرفی را می زند گروهی مسلسل وار شروع به تخریب وی می کنند و به دنبال زدن ریشه او هستند؟ درحالی که سینمای جنگ ما با حاتمی کیا آغاز شده، همانطور که موفقیت های سینمایی ما با اصغر فرهادی پررنگ تر شد، پس ما باید این بخل و حسد را کنار بگذاریم و ابتدا خود را اصلاح کنیم و بعد به دنبال اصلاح سینما باشیم.

ما باید قدر سرمایه های خود را بدانیم.

راه درمان سینما در درون خود سینماست و طبیبی از بیرون وجود ندارد.

گفتگو: علی زادمهر
کلید واژه ها: سینما - دولت احمدی نژاد - احمدی نژاد - فیلم - مجید - فرهنگ - سینمای ایران - دولت روحانی - مجیدی - روحانی - مجید مجیدی - کشور - دولت - ایران - احمدی - اولین - فیلمساز ایرانی - اشتباه - ایرانی - فیلم سینمایی - خودرو - فاجعه - تولید - اکران - بین المللی - افغانستان - فیلمسازی - بزرگترین - کارگردان - خبرنگار

آخرین اخبار سرویس:
کم آبی مانع اشتغالزایی در سمنان نشود

سخنرانی استاد ازغدی درمورد یک خبرناگوار

استخدام کارگر ماهر پانچ، فنر جلد ساز و وسط کار در تهران

استخدام نیروی گریل کار جهت فست فود در محدوده عظیمیه کرج

استخدام تعدادی برشکار ماهر تریکو در محدوده باقر شهر تهران

استخدام صندوقدار و کارگر ساده جوان در یک فست فود

استخدام اپراتور فرز CNC مسلط به نرم افزار پاورمیل در تهران

استخدام ماشین سازی فراصنعت

استخدام تعدادی آشپز و کمک آشپز در شیراز

استخدام فروشنده خانم جهت بوتیک زنانه در گوهردشت کرج

استخدام چند رده شغلی در شرکت تابلوسازی برق

مدیریت شهری به هیچ وجه وابسته به تحریم های خارجی نیست

استخدام پرسکار جهت خشکشویی در محدوده تجریش تهران

استخدام تعدادی تراشکار جهت شرکت تولیدی واقع در تهران

لاریجانی: دیداری با رهبر انقلاب درباره FATF نداشته ام

استخدام کارگر آشپزخانه برای یک فست فود در شیراز

درک "سرقت" بدون درک جامع از سارقان میسر نیست

آیت الله نوری همدانی: مشکلات اقتصادی مردم مایه شرمندگی است

با این راهکارها حافظه خود را تقویت کنید!

آغاز برداشت گندم و جو از مزارع اسلام آباد غرب

مطالب برجسته روزنامه های امروز موسسه ایران

مذاکره فرستاده روحانی با مقام های ارشد لاهه و سازمان قضایی اروپا

اعتراف متهمان تعرض به دختران در ایرانشهر/ موارد دیگری هم بوده

شکایت سازمان بازرسی از مصوبه هیات وزیران رد شد

اجرای حقوق شهروندی به تنهایی از عهده قوه قضاییه بر نمی آید

مساجد به حوزه اقتصاد و درمان ورود کنند

توانمندسازی بانوان راهکاری مؤثر در جهت تربیت نسلی آگاه و دارای مهارت های زندگی

«شاقول اندیشه» اثر «سیدمحمد حسینی نژاد»

خیال نکنید روحانی برود و اصولگرایان بیایند موفق می شوند/هزینه بدنامی ترامپ به نفع ما تمام می شود

جزییات جلسه غیرعلنی مجلس در مورد گرانی ها از زبان لاریجانی

روایت پورمختار از جزییات نشست غیرعلنی امروز مجلس: جهانگیری خبر داد: تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای ممنوعیت واردات 1000 قلم کالای غیرضرور به کشور

رسانه ها در امنیت بخشی به جامعه نقش بسزایی دارند

میزان بینندگان برنامه های رمضانی تلویزیون مشخص شد/ ماه عسل پربیننده ترین برنامه رمضان 97

کم آبی مانع اشتغالزایی در سمنان نشود

بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمان از کردستان عراق آغاز شد

حماسه آفرینی مرزبانی جوان در شبی به یادماندنی برای ایران/ امنیت را مرهون خون های به ناحق بر زمین ریخته هستیم

باهنر: برخی وزرا قصد ترک کابینه را دارند؛ روحانی اجازه نمی دهد

آستان قدس رضوی ظرفیت های بسیاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد

گرامیداشت 40 سالگی انقلاب نباید به برگزاری یک جشن خلاصه شود

اشتغال 20 هزار نفری سخت تر از جذب اعتبار راه آهن نیست

جامعه از تعامل رسانه و دستگاه قضا سودمند می شود

گسترش "کودک همسری" نگران کننده است

سازمان ها در غنی سازی اوقات فراغت یاریگر آموزش وپرورش باشند

فیلم/ هرکسی که از خدا بترسد، خدا آن را در امنیت قرار می دهد

3200 جوان کرمانی آموزش های پیشگیری اعتیاد را فرا گرفتند

محدودیت منابع آبی خراسان جنوبی تا کی؟

ضرورت ارائه طرح استراتژیک انتقال آب با تعامل استان های شرق کشور

حامیان دولت بنر «برجام؛ عامل تشدید رکود در ایران» پایین کشیدند/ بسیج دانشجویی ساکت نمی ماند

آقای فاضلی در انتخابات چهارم شده است و باید به رای مردم احترام بگذارد/ ریاست غیر قانونی علی فاضلی با همکاری دولتی ها/ از رسانه ها متوجه شدم تفاهم نامه ای میان اصناف و وزارت کشور منعقد شد

وزیر اطلاعات فردا از تاسیسات هسته ای بازدید می کند

شورای حل اختلاف اراک به دفاتر خدمات قضایی متصل شد

ورودی آب غدیر در آبادان به 110 هزار متر مکعب رسید/ کیفیت آب بهتر می شود

وزیر کشور: آمار اعلام شده درباره حادثه ایرانشهر واقعی نبود

کنکور؛ این فرانسویِ 48 ساله دردسرساز- منصوره شوشتری*

پژوهش و پژوهش ورزی

واکنش نماینده مجلس به پیامک حراست قوه مقننه برای خروج نمایندگان از تلگرام: نمی شود نمایندگان را از استفاده از تلگرام منع کرد/ جایگزینی برای تلگرام نیست

شفاف سازی یارانه ها

وزیر کشور: متهمان ایرانشهر اقرار کرده اند که موارد دیگری هم بوده است/ حادثه آن طور که رسانه ها می گویند نبوده

ظریف: خیال نکنید اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می شوند

ظریف: خیال نکنید اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می شوند/ خبرگزاری رویترز روزی 50 خبر دروغ در مورد اقتصاد ایران تولید می کند

دیدار استاندار خوزستان ومدیرعامل شرکت گروه ملی فولاد ایران به منظور پیگیری و حل مشکلات این شرکت

هدف دشمن روحانی نیست،ایران است؛خبرگزاری رویترز حدودا روزی 50 خبر دروغ در مورد اقتصاد ایران تولید می کند؛می خواهند ایران را نابود کنند

صفات خوارکننده انسان؛ طمع، فاش کردن ناراحتی و امیر ساختن زبان بر خود

عقل؛ حجت درونی انسان

قائم مقام بیمه مرکزی سرپرست می شود

آثار زیاد غذاخوردن در کلام امیرالمومنین(ع)

استخدام کمک حسابدار مسلط به نرم افزار هلو در دفتر نشریه

استخدام فروشگاه اینترنتی وینسلو

استخدام منشی خانم مسلط به تایپ جهت دفتر نشریه در کرج

استخدام خانم جهت امور دفتری در یک موسسه آموزشی

ظریف : برخی یادشان نمی آید که می گفتند برجام هیچ حاصلی نداشته است

پر مخاطب ترین برنامه های تلویزیونی رمضان 97 معرفی شدند

استخدام صندوقدار، کمک آشپز و ظرفشور در اصفهان

استخدام همکار خانم به صورت نیمه وقت در عکاسی

رییس کمیته امداد تهران: برخی موسسات خیریه متخلف پلمپ شدند

متکدیان در کرج زیاد شدند

قیمت بسیار پایین آب در کشور

گلایه حق شناس از تأخیر معاونت فرهنگی شهرداری در ارائه برنامه ها

حق آموزش برای همه کودکان ساکن ایران فراهم شده است

مهم ترین انتخابات تاریخ ترکیه آغاز شد

زنان سعودی آغاز رانندگی خود را جشن گرفتند

محمدرضا باهنر: رییس قوه قضاییه یک نشست خبری بگذارد تا شائبه ای ایجاد نشود/ با سنگ و چوپ مذاکره کنیم بهتر از آمریکا است/ قوه قضاییه در ورود به پرونده دانه درشت ها و مفسدان بزرگ الحمدالله تحرک بیشتری از خود نشان داده داست

ظریف: هدف آمریکا خروج ایران از برجام است

اردوغان چه چالش هایی در انتخابات امروز پیشرو دارد؟

رسانه ها به طور جدی در بحث فساد مالی ورود کنند

آخرین رأی دیوان عالی در باره اختلافات کارگر و کارفرما

اولین اعلام نظر شهردار جدید در باره پروژه های عمرانی

همه شهروندان باید آزادانه حق انتخاب وکیل داشته باشند

هیاتی از نمایندگان برای بررسی اتفاقات اخیر به ایرانشهر می روند

رحیم مشایی هرگز با کتک اطلاعات نمی دهد

تشکیل کمیته برای پیگیری وضعیت دانشجویان دستگیر شده دانشگاه تهران

آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت در کانون های مساجد لرستان برگزار می شود

کاهش 40 درصدی پرونده های رسوبی در دادگستری خراسان رضوی

وزیر اطلاعات از تاسیسات هسته ای بازدید می کند

رییس جمهور سوریه تعیین کرد 25 شهریور، موعد انتخابات «شورای شهر» سوریه

مدل قانون گذاری ما مدل وصل پینه است

فراخوان دوره آموزشی عکاسی در حوزه هنری یزد

فراخوان بیست وهفتمین اجلاس سراسری نماز اعلام شد

هدف دشمن روحانی نیست،ایران است؛دیپلماسی قایق های توپدار مربوط به قرن 18 و 19 میلادی است؛چرا باید به دست خودمان دستاوردهای مان را زیر سوال ببریم؟؛خبرگزاری رویترز حدودا روزی 50 خبر دروغ در مورد اقتصاد ایران تولید می کند؛می خواهند ایران را نابود کنند

دیداری با مقام معظم رهبری درباره FATF نداشته ام

تاریخ نفاق در سینمای ایران به احمدی نژاد می رسد/فرهنگ و سینما از دست دولت روحانی رها شده است

تاریخ نفاق در سینمای ایران به احمدی نژاد می رسد/فرهنگ و سینما از دست دولت روحانی رها شده است