مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 خرداد 1397 ساعت 13:452018-05-25بين الملل

حمایت چین از مذاکرات کره پس از لغو آن از سوی ترامپ


چین اظهار کرد که کره شمالی و آمریکا را به برگزاری مذاکرات مستقیم تشویق می کند و نقشی سازنده در شروع دوباره گفت وگوها پس از لغو یک جانبه این مذاکرات از سوی آمریکا ایفا خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، پس از یک سال فراز و نشیب در مسیر آغاز مذاکرات تاریخی آمریکا و کره شمالی، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا این نشست را لغو کرد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) اظهار کرد، عقب گردی در ایجاد آمادگی برای برگزاری این نشست صورت گرفته اما دونالد ترامپ گفته است که همچنان به دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در زمانی مناسب تمایل دارد.

لو گفت: این نشست فرصتی کمیاب را برای خلع سلاح هسته ای به دست می دهد و ما به شدت امیدواریم که دو کره و آمریکا پیشرفت های مثبت اخیر را گرامی دانسته و از خود حسن نیت نشان دهند و به تعهد خود نسبت به خلع سلاح هسته ای از شبه جزیره کره پایبند بمانند.

کیم کی گوان، معاون وزیر خارجه کره شمالی اظهار کرد، کیم جونگ اون برای دیدار با ترامپ در هر زمانی آمادگی دارد و تصمیم شوکه کننده ترامپ برای لغو این نشست "هم سو با ایده آل های انسانی نیست".

او در این بیانه اظهار کرد، کیم تمام تمرکز خود را بر آمادگی برای دیدار با ترامپ گذاشته و کره شمالی برای مذاکرات با آمریکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت چین از مذاکرات کره پس از لغو آن از سوی ترامپ

حمایت چین از مذاکرات کره پس از لغو آن از سوی ترامپ