مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 خرداد 1397 ساعت 11:352018-05-25اجتماعي

آب «چشمه علی» مسئولان را به بازی گرفته!


«چشمه علی» شهرری برخلاف قول مسئولان خط 6 مترو این منطقه، هنوز خشک است و به نظر می رسد هیچ دستگاه یا متولی های مربوط به این محوطه ی تاریخی دیگر توجهی نسبت به وضعیت این محوطه طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی ندارند.

- چشمه علی شهرری برخلاف قول مسئولان خط 6 مترو این منطقه، هنوز خشک است و به نظر می رسد هیچ دستگاه یا متولی های مربوط به این محوطه ی تاریخی دیگر توجهی نسبت به وضعیت این محوطه طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داستان خشک شدن آب چشمه علی شهرری هم در حال تبدیل شده به وضعیت تخریب بناهای تاریخی است که هر روز خبری از یک گوشه اش منتشر می شود مثلا بنای تاریخی با فلان قدمت و آن همه تزیینات و معماری خاص خود توسط مالک یا فلان دستگاه دولتی تخریب شد.

حالا حدود یک سال است که چشمه علی شهرری هم درگیرودار کم آبی، خشک شدن آب چشمه، یا گاهی اوقات بازگشت آب به این محوطه تاریخی طبیعی است.

اتفاقی که بافعال شدن کارگاه خط 6 مترو در این محدوده آغاز شد و بعد از آن، دیگر دست از سر این محوطه ی تاریخی چند هزار ساله برنداشت.

در یک سالِ گذشته اعلام شد که قرار است مترو از محدوده تاریخی شهرری عبور کند، بعد از رایزنی های مختلف بالاخره میراث فرهنگی موفق شد در یک قدم تاریخی این بار مسئولان مترو را متقاعد کند، مسیر این خط را تغییر دهند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب «چشمه علی» مسئولان را به بازی گرفته!

آب «چشمه علی» مسئولان را به بازی گرفته!