مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 خرداد 1397 ساعت 10:112018-05-25سياسي

پیشرفت مقاوم سازی مناره حرم امامین جوادین (ع)


با توجه به کج شدن یکی از مناره های حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین، ستاد بازساری عتبات از سال گذشته اقدام به مقاوم سازی این مناره کرد که روند آن تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین بزرگترین اعتاب مقدسه عراق است که آرامگاه دو امام شیعیان امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) است.

امروزه حرم مطهر کاظمین بیش از 14 هزار مترمربع مساحت دارد که با ساختمان ها و مناطق اطراف مربوط به حرم، به 26 هزار مترمربع می رسد.

ستاد بازسازی عتبات در سال های اخیر اقدامات ارزنده ای انجام داده است که طلاکاری گنبدها، کاشی کاری و سرامیک کردن صحن ها و توسعه صحن صاحب الزمان (عج) بخشی از این اقدامات است.

مهندسان ستاد بازسازی عتبات در حین مرمت و توسعه حرم امامین جوادین (ع)، متوجه انحنای 80 سانتی متری یکی از چهار مناره حرم شدند که پس از آن، ستاد بازسازی عتبات از دو سال گذشته کار مطالعاتی را برای درست کردن این امر آغاز کرد که نتیجه آن استفاده از نظرات و پیشنهادات مهندسان و زمین و خاک شناسان خبره کشورمان بود.

پس از آن زمین برای تجهیز کارگاه و استقرار نیرو تحویل شد و همچنین تیم نقشه بردار فعالیت خود را آغاز کردند و یک گروه ژئوتکنیکال به درخواست پرفسور قهرمان معروف به پدر خاک ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت مقاوم سازی مناره حرم امامین جوادین (ع)

پیشرفت مقاوم سازی مناره حرم امامین جوادین (ع)