مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 خرداد 1397 ساعت 08:152018-05-24اقتصادي

خسارت 40 میلیارد تومانی به دامپروری شمال سیستان و بلوچستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده به حوزه دامپروری شمال سیستان و بلوچستان را افزون بر 40 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: - بر اساس آمار و بررسی های کارشناسی شده به ستاد بحران خشکسالی سیستان خیلی شدید و خشکسالی بلوچستان به صورت شدید تایید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- مجتبی پیری در نشست با خبرنگاران جمعیت دام سنگین سیستان را 40 هزار راس و دام سبک را 800 هزار راس عنوان کرد و افزود: از آنجایی که خشکسالی اخیر به فعالان این بخش نیز خسارت وارد کرده است تامین چهار هزار تن علوفه یارانه ای دام از محل اعتبارات استانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: خشکسالی 726 میلیارد تومان به کشاورزان و دامپروران منطقه سیستان(شامل شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون) در سال زراعی 96- 97 خسارت وارد کرد .

پیری بیان کرد: از مجموع 242 هزار هکتار اراضی دشت سیستان 160 هزار هکتار آن قابل کشت است که همه ساله به دلیل محدودیت های آبی سطح زیر کشت کاهش چشمگیری می یابد .

رییس جهاد کشاورزی استان در ادامه اظهار کرد: کاهش بارندگی و عدم آورد آب از رودخانه هیرمند در سال زراعی 96 -97 سبب شد تنها 49 هزار هکتار زمین های کشاورزی و 2 هزار هکتار باغات منطقه زیر کشت محصولات کشاورزی برود که آنها نیز براثر خشکسالی شدید 100 درصد دچار خسارت شدند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 40 میلیارد تومانی به دامپروری شمال سیستان و بلوچستان

خسارت 40 میلیارد تومانی به دامپروری شمال سیستان و بلوچستان