مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 20:262018-05-23اقتصادي

بیش از یک سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است


معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بیش از یک سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید حسین میرشجاعیان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی به جایگاه وزارت اقتصاد به عنوان مجموعه ای فرا وزارتخانه ای و مرتبط با بخش های مختلف اشاره کرد.

وی، بخش های گمرک، خزانه و مالیات را از بخش های عمده این مجموعه عنوان کرد و افزود: بیش از یک سوم منابع بودجه کشور از امور مالیاتی است، به نحوی که از 320 هزار میلیارد تومان درآمد عمومی و مصارف، 110 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد های مالیات و گمرک است و 90 میلیارد تومان نیز درآمد های نفتی است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی، بخش بسیاری از نقدینگی کشور را در اختیار مجموعه اقتصاد و دارایی عنوان کرد و ادامه داد: باید نقش متناسب با مجموعه وزارت اقتصاد تعریف شود و اکنون 33 پروژه راهبردی با بخش زیادی برش استانی تعریف شده است که باید ارتباط مداوم استان ها با مجموعه مرکز حفظ شود.

میرشجاعیان، نگرش و تسلط بر هزینه ها و خزانه ها را در دوره گذشته حائز اهمیت دانست و متذکر شد: درگیری مدیران کل با این سیاست ها باعث دور شدن از مسیر های اقتصادی شده است که فرصتی را برای شکل گرفتن رقبایی برای راهبری اقتصادی ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است

بیش از یک سوم درآمد دولت از مالیات و گمرک است