مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 13:352018-05-23اقتصادي

راه اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالا


امروز معاملات آتی زعفران در بورس کالا راه اندازی می شود؛ اندازه هر قرارداد زعفران 100 گرم است و با قیمت 10 گرم زعفران می توان یک قرارداد آتی خریداری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز نخستین قرارداد آتی زعفران با سررسید شهریورماه 97 در بورس کالای ایران راه اندازی می شود و کلیه دارندگان کد معاملاتی قراردادهای آتی می توانند در نماد مربوطه به خرید و فروش بپردازند.

قرارداد آتی زعفران تحویل شهریور ماه 1397 در حالی از امروز راه اندازی می شود که این سررسید تا تاریخ 20 شهریورماه 1397 قابل معامله خواهد بود.

همچنین اندازه هر قرارداد 100 گرم زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل خواهد بود.

همچنین قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت 13 با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالا

راه اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالا