مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 11:102018-05-23فناوري

ربات شیشه پاک کن برنده جایزه برترین اختراع نمایشگاه اینتل شد+تصاویر


"الیور نیکولز" با نمونه اولیه ربات شیشه پاک کن خودکار خود، برنده جایزه موسوم به "گوردون ای مور" در نمایشگاه بین المللی علوم و مهندسی اینتل شد.

- "الیور نیکولز" با نمونه اولیه ربات شیشه پاک کن خودکار خود، برنده جایزه موسوم به "گوردون ای مور" در نمایشگاه بین المللی علوم و مهندسی اینتل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، نمایشگاه بین المللی علوم و مهندسی اینتل(ISEF) چندین سال است در حال برپایی است که برگزیدگان قبلی آن یک سیستم خودران ارزان قیمت وسایل نقلیه، یک ابزار نرم افزاری برای تشخیص سرطان و یک سیستم برای بهبود کیفیت هوا در کابین هواپیما را توسعه داده بودند.

این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رقابت بین المللی پیش دانشگاهی شناخته می شود که در سال جاری نزدیک به 1800 شرکت کننده از 420 نمایشگاه مرتبط در 81 کشور داشت که همه آنها برای دریافت بخشی از جوایز و بورس تحصیلی به ارزش 5 میلیون دلار رقابت می کنند.

اما برای جایزه "گوردون ای مور"(Gordon E Moore) تنها یک برنده وجود دارد و امسال این افتخار برای ربات اتوماتیک پاک کننده پنجره ساختمان های بزرگ تجاری نصیب "الیور نیکولز" 19 ساله از سیدنی استرالیا شد.

جایزه "گوردون ای مور" که به افتخار بنیانگذار اینتل نام گذاری شده است، 75 هزار دلار ارزش دارد و امسال به طراح یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات شیشه پاک کن برنده جایزه برترین اختراع نمایشگاه اینتل شد+تصاویر

ربات شیشه پاک کن برنده جایزه برترین اختراع نمایشگاه اینتل شد+تصاویر