مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 08:412018-05-23سياسي

چرا امام خمینی راضی به سکونت در کوفه نشد؟


حضرت امام با هوای بسیار گرم و خشک نجف مانوس نبودند و با توجه به پیری از این هوا بیشتر از افراد مشابه که از سال های دور ساکن نجف بودند رنج می بردند و همه دوستان نیز از این مسئله نگران بودند.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یکی از وجوه بارز امام خمینی (ره) در طول دوران اقامت در نجف اشرف و جماران، ساده زیستی ایشان بود.

بیت ساده بنیانگذار انقلاب اسلامی در جماران گواه مهمی بر این مسئله است که ایشان علاقه ای به مظاهر دنیا نداشتند.

متن زیر خاطره ای از حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان از اعضای اصلی دفتر امام درباره ساده زیستی ایشان است که در کتاب "درسایه آفتاب" شده است:امام در طول مدتی که در نجف اشرف بودند در یک منزل اجاره ای قدیمی که از جهت سادگی مثل منازل سایر مردم عادی و طلاب بود سکونت داشتند.

مرسوم بود که بزرگان نجف هر کدام یک منزل در کوفه و نزدیک شط فرات هم داشته باشند تا شب ها -مخصوصا در فصل تابستان- به آنجا بروند.

حضرت امام با هوای بسیار گرم و خشک نجف مانوس نبودند و با توجه به پیری از این هوا بیشتر از افراد مشابه که از سال های دور ساکن نجف بودند رنج می بردند.

همه دوستان نیز از این مسئله نگران بودند.

یک شب مرحوم حاج شیخ نصرالله خلخالی پس از مقدمه چینی مثال هایی زد در این باره که به افرادی که مریض بوده اند پزشکان گفته ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا امام خمینی راضی به سکونت در کوفه نشد؟

چرا امام خمینی راضی به سکونت در کوفه نشد؟