مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 13:412018-05-22فرهنگي

برای مهمانی به ایلام رفت/ آشنایی با آداب و رسوم مردم ایلام در ماه مبارک رمضان


مجموعه مستند برای مهمانی چهارشنبه دوم خرداد بینندگانش را با آداب ورسوم مردم ایلام در ماه مبارک رمضان آشنا خواهد کرد.

- برای مهمانی به ایلام رفت/ آشنایی با آداب و رسوم مردم ایلام در ماه مبارک رمضان مجموعه مستند برای مهمانی چهارشنبه دوم خرداد بینندگانش را با آداب ورسوم مردم ایلام در ماه مبارک رمضان آشنا خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس"، حسین رحمتی کارگردان مستند ایلام درباره حضورش در برای مهمانی گفت: به واسطه تجربه ساخت مستندهایی درباره آداب ورسوم و فرهنگ فولکلور مردم ایلام، پیشنهاد ساخت مستند ایلام مطرح شد و اعتماد شبکه مستند سبب شد که آداب ورسوم مردم ایلام در ماه مبارک رمضان را بسازم.

وی افزود: ایلام سرزمین اقوام مختلف است، حدود 60 درصد مردمش کرد هستند، 30 درصد لر و 20 درصد جمعیت این استان را هم عرب ها تشکیل می دهند، به همین سبب سراغ آداب ورسومی رفتیم که تمام اقوام به آن پایبند باشند.

این کارگردان افزود: مستند 29 دقیقه ای ایلام به آداب ورسوم مردم استان و مجموعه رفتارهای آن ها در ماه مبارک رمضان پرداخته است.

رحمتی بابیان اینکه ماه رمضان در ایلام از دیرباز آداب و سنن فراوان داشته است، اضافه کرد: در این مستند به ده تا دوازده سنتی اشاره می شود که هنوز هم به قوت قدیم بین ایلامی ها رایج است، آداب ورسومی که سینه به سینه منت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مهمانی به ایلام رفت/ آشنایی با آداب و رسوم مردم ایلام در ماه مبارک رمضان

برای مهمانی به ایلام رفت/ آشنایی با آداب و رسوم مردم ایلام در ماه مبارک رمضان