مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 20:412018-05-21بين الملل

دیپلمات اروپایی: به طرح جایگزین آمریکا برای برجام علاقه ای نداریم


یک دیپلمات اروپایی می گوید سران این قاره به طرح آمریکا برای گفتگو بر سر توافقی جدید برای جایگزینی برجام علاقه ای ندارند و تلاششان بر کار بر روی توافقات فعلی با ایران متمرکز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یک دیپلمات اروپایی در واکنش به اصرار آمریکایی ها برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران و ایجاد توافقی جایگزین برای برجام، از بی میلی اروپا به این گزینه خبر داد.

آمریکا پس از خروج از برجام، اعلام کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران را برای پذیرفتن توافقی جدید، تحت فشار می گذارد؛ توافقی که علاوه بر مسائل هسته ای حل نشده در برجام، به برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران هم می پردازد.

مقامات ارشد ایران اعلام کرده اند که این مسئله از نظر تهران، ناممکن است و حتی ماندن ایران در برجام، به دریافت ضمانت های واقعی از اروپا منوط است.

حالا یک دیپلمات اروپایی در مصاحبه با خبرنگار وال استریت ژورنال گفته که اروپا در این مورد، دنباله روی آمریکا نخواهد بود و طرح خودش را دارد.

وی گفته: ما علاقه ای به پلان B آمریکایی ها برای ایران نداریم؛ تمرکز ما روی عملیاتی کردن پلان A است.

اروپایی ها ضمن حمایت سیاسی از ادامه اجرای برجام - که البته آن را به پایبند ماندن ایران به همه تعهدات برجامی اش مشروط کرده اند - گام هایی هم در مسیر تشوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات اروپایی: به طرح جایگزین آمریکا برای برجام علاقه ای نداریم

دیپلمات اروپایی: به طرح جایگزین آمریکا برای برجام علاقه ای نداریم