مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 16:302018-05-21بين الملل

خروج ترامپ از برجام نشان داد اروپا بیش از حد به آمریکا وابسته بوده است


نخست وزیر اسبق بلژیک تاکید کرد تصمیم ترامپ برای خروج از برجام نشان داد که اروپا تاکنون بیش از حد لازم در امنیت و رفاه خود به آمریکا وابسته بوده است؛ - چرا که حتی استانداردهای ترامپ نیز نمی تواند این موضوع را رد کند که برجام ثمره یک تلاش دیپلماتیک برای بیش از یک دهه بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دیلی میل، گای ورهوفستاد، نخست وزیر اسبق بلژیک در مطلبی نوشت: خروج ترامپ از برجام نه تنها منافع شرکت های اروپایی را تهدید می کند بلکه موجودیت اروپا را به عنوان یک قدرت متوازن کننده و با نفوذ سیاسی در یک چشم انداز وسیع تر سیاسی تحت سلطه واشنگتن قرار می دهد.

ترامپ پس از آن تصمیم یکجانبه خود برای خروج از توافق هسته ای ایران را عملی کرد که آنگلا مرکل، امانوئل مکرون و ترزا می در روزهای منتهی به ضرب الاجل برای اعلام تصمیم ترامپ همه تلاش خود را به کار بستند تا وی را از این اقدام منصرف کنند.

در مقابل اما ترامپ پس از اعلام خروج واشنگتن از برجام تاکید کرد که وزارت خزانه داری آمریکا اقدامات تنبیهی را علیه شرکت هایی که به قوانین تحریمی این کشور پایبند نباشند و به تجارت با ایران ادامه دهند عملی خواهد کرد.

اقدامات ترامپ از زمان تکیه بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا نشان دهنده بی احترامی او نسبت به اتحادیه اروپا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج ترامپ از برجام نشان داد اروپا بیش از حد به آمریکا وابسته بوده است

خروج ترامپ از برجام نشان داد اروپا بیش از حد به آمریکا وابسته بوده است