مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 15:452018-05-21اقتصادي

برخورد قهری با حاشیه نشینی منجر به ساماندهی معضل نمی شود


معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: عدم توزیع امکانات شهری به صورت عادلانه در سطح شهرها یکی از مهم ترین دلایل رشد حاشیه نشینی در شهرها به شمار می آید، - چراکه فقر و بیکاری و نیاز به درآمد، همواره افراد مختلف را به اجبار به حاشیه شهرها سوق داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی صادقی که در یک برنامه رادیویی با موضوع "بررسی حاشیه نشینی، ساخت و سازهای غیر مجاز" سخن می گفت، با اشاره به الگوهای اجتماعی و فنی موجود در ساخت و سازهای غیر قانونی در کشور، گفت: حاشیه نشینی برآیند و حاصل پیامدهای صنعتی شدن و شهرنشینی شتابان جوامع امروزی است که منجر به پدید آمدن سکونت گاه های غیر رسمی و غیر قانونی در کنار شهرهای بزرگ شده است.

وی با اشاره به این که امروزه تمامی کشورهای دنیا با معضل حاشیه نشینی مواجه هستند، اظهار داشت: اغلب افرادی که در حاشیه شهرها به ساخت و ساز خانه اقدام می کنند، به دلیل فقر اقتصادی در داخل شهر توانایی خرید مسکن را ندارند.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران همچنین در ادامه افزود: کمبود مسکن در سطح شهرها و نپذیرفته شدن برخی از افراد قشر خاص در داخل شهر همواره سبب گسترش حاشیه نشینی در کشور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قهری با حاشیه نشینی منجر به ساماندهی معضل نمی شود

برخورد قهری با حاشیه نشینی منجر به ساماندهی معضل نمی شود