مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 14:462018-05-21بين الملل

ابراز امیدواری راخوی مبنی بر شکل گیری دولتی قابل اعتماد در کاتالونیا


نخست وزیر اسپانیا با ابراز امیدواری در زمینه اینکه دولت محلی قابل اعتمادی در کاتالونیا شکل بگیرد گفت که در این صورت کنترل ایالت را به مقامات محلی واگذار خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا ابراز امیدواری کرد که به زودی دولت قابل اعتمادی در کاتالونیا شکل بگیرد.

روزنامه میرور با اعلام این موضع گیری راخوی نوشت که کوییم تورا رییس جدید ایالت کاتالونیا اعضای دولت محلی را روز گذشته معرفی کرد.

این در حالی است که حضور افرادی که در تبعید به سر می برند و آنهایی که زندانی سیاسی هستند در دولت محلی از جانب مادرید محکوم شده است.

بنابر گزارش روزنامه ال پایی ، راخوی  قصد دارد کنترل دولت مرکزی بر کاتالونیا را پس از اینکه  رییس دولت محلی زندانی شد و زندانیان سیاسی هم به کابینه پیوستند را افزایش دهد.

نخست وزیر اسپانیا تاکید دارد که زمانی که دولتی قانونی در کاتالونیا روی کار بیاید، او کنترل این ایالت را به مقامات منطقه ای واگذار خواهد کرد.

دولت اسپانیا روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که باید قابلیت کابینه جدید  و وضعیت حقوقی برخی از نامزدها را ارزیابی کند و (کفایت آنها) باید پیش از اینکه قدرت را به دست بگیرند به تصویب مادرید برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری راخوی مبنی بر شکل گیری دولتی قابل اعتماد در کاتالونیا

ابراز امیدواری راخوی مبنی بر شکل گیری دولتی قابل اعتماد در کاتالونیا