مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 14:202018-05-21پزشكي

ثبت 63 مورد اهدای عضو در استان قزوین


مسئول واحد پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اعلام کرد: از سال 1386 فرآیند اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغازشده است و از آن سال تاکنون 63 مورد مرگ مغزی منجر به اهدای اعضا در استان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه قزوین، دکتر علی چگینی، مسئول واحد پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به مناسبت 31 اردیبهشت ماه، روز جهانی اهدای عضو، گفت: از سال 1386 فرآیند اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغازشده است و از آن سال تاکنون 63 مورد مرگ مغزی منجر به اهدای اعضا در استان شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه 48 تن از این اهداکنندگان، آقا و 15 تن، خانم بوده اند؛ اظهار کرد: در بیمارستان های تابعه، کلیه هزینه های بستری و درمانی این متوفیان به صورت رایگان است و علاوه بر این، خانواده اهداکنندگان از جانب دانشگاه علوم پزشکی قزوین موردتکریم و تقدیر قرار می گیرند و مکاتباتی با ارگان های مرتبط با برای کاستن هزینه های موردنیاز تدفین این عزیزان انجام می شود.

چگینی با بیان اینکه از سال 1386 تاکنون واحد پیوند اعضای دانشگاه بیش از 20 هزار کارت اهدای عضو برای متقاضیان این امر نیکو صادر کرده است، عنوان کرد: هرچند گرفتن رضایت برای اهدای عضو، بیشتر شده و تعداد اهداکنندگان، رو به افزایش است؛ اما همچنان، شکافی بزرگ بین تعدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 63 مورد اهدای عضو در استان قزوین

ثبت 63 مورد اهدای عضو در استان قزوین