مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 14:112018-05-21سياسي

پس از اقدام ترک ها صورت گرفت اعتراض رسمی بنیاد بوعلی سینا به مصادره مفاخر ایران


بوعلی کتاب های خود را به این دلیل به زبان عربی نوشته که زبان رسمی جهان اسلام بوده است، سیر مهاجرت بوعلی در گستره جغرافیایی ایران بوده و هر آنچه به عنوان میراث او به جا مانده با پشتیبانی امرای شیعه آل بویه نگارش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از"، آیت الله غیاث الدین طه محمدی رییس بنیاد بوعلی سینا گفت: در روزهای اخیر در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی دو موضوع مرتبط با شیخ الرییس، بوعلی سینا در عرصه داخلی و خارجی مطرح شد که با همت و حمایت افکار عمومی و علاقه مندان به میراث علمی کشور، واکنش های لازم به عمل آمد.

وی حساسیت مثبت عامه مردم و به ویژه اهل فضل و فرهنگ و اقشار دانشگاهی در دفاع از هویت ایرانی بوعلی سینا را ستود و افزود: متأسفانه در سال های اخیر به واسطه برخی تحریف های تاریخی، در یک مقطع ابن سینا را عرب معرفی کردند و از طرفی برخی کشورها مثل ترکیه نیز او را حکیم ترک می دانند که بر اساس شواهد روشن تاریخی، هیچ وقت ابن سینا در طول عمر خویش در سرزمین اعراب و ترکیه حضور نداشته است.

آیت الله طه محمدی دلایل اعراب و ترکیه برای انتساب شیخ الرییس به خود را واهی ذکر کرد و بیان داشت: بوعلی کتاب های خود را در قرن چهارم به این دلیل به زبان عربی نوشته، که زبان رسمی جهان اسلام بوده است و تمام علوم برای مخاطبان به این زبان ارائه می شده است، این در حالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از اقدام ترک ها صورت گرفت اعتراض رسمی بنیاد بوعلی سینا به مصادره مفاخر ایران

پس از اقدام ترک ها صورت گرفت اعتراض رسمی بنیاد بوعلی سینا به مصادره مفاخر ایران