مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 14:052018-05-21اقتصادي

کاهش وابستگی هرمزگان به بذر گندم


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: با انجام برنامه هایی در طی این سال ها وابستگی به بذر گندم در استان کمتر شد به طوری اکنون به خودکفایی در تأمین بذر گندم استان رسیده ایم و تولید بذر گندم در استان 2600 تن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید رضا امیری زاده در نشستی خبری با اشاره به آب وهوای گرم و خشک استان گفت: با توجه به شرایط استان هرمزگان در نظر داریم به سمت کاهش کشت محصولات سبزی و صیفی حرکت کنیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با ارائه آماری از سطح زیر کشت استان اظهار کرد: در مجموع 78 هزار هکتار سطح زیر کشت داریم که 22 هزار هکتار شامل محصولات استراتژیک و 52 هزار هکتار شامل محصولات سبزی و صیفی و مابقی شامل محصولات دیگری مانند علوفه و حبوبات است.

وی اضافه کرد: یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن تولیدات بخش زراعت استان در سال گذشته بوده که شامل 28 محصول بوده که این بدان معناست تنوع محصولی و کشت در استان بالا است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان عنوان کرد: عمده محصولات صیفی شامل هندوانه، گوجه، بادمجان و فلفل و محصولات استراتژیک شامل گندم، جو، ذرت و کلزا و تا حدودی کنجد است.

وی در خصوص اهمیت کلزا خاطرنشان کرد: ما در قسمت روغن های دانه ای بیش از 90 درصد واردات داریم که این مبلغی حدود 4 میلیارد دلار است که م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش وابستگی هرمزگان به بذر گندم

کاهش وابستگی هرمزگان به بذر گندم