مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 12:502018-05-21اقتصادي

جاده میل 78 به فراه افغانستان تکمیل می شود


مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: یکی ازپروژه های مهمی که اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی پیگیر تکمیل و اتمام آن است و نقش مهمی در بهبود اقتصاد استان دارد، - مهدی جعفری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از 120 کیلومتر این مسیر 60 کیلومترآن آسفالت شده است، گفت: بعد از گذشت پنج سال توقف این پروژه به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم، سال گذشته عملیات اجرایی 60 کیلومتر باقی مانده نیز آغاز شد که 10 میلیارد تومان اعتبار این پروژه فرامرزی نیز صددر صد تزریق شد.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: سال قبل حدود 25 کیلومتر زیرسازی محور قلعه کاه به سمت فراه افغانستان از قطعه محور دوم انجام شدو به زودی مناقصه 15 کیلومتر دیگر آن نیز برگزار می شود.

وی اظهارکرد: بهسازی و احداث 60 کیلومتر باقی مانده از این محور که تاثیربسزایی در اقتصاد استان دارد درصورتی که به سرانجام برسد طول مسیر ترانزیت کالا به کشور افغانستان و آسیای میانه حدود 400 کیلومتر کاهش می یابد.

جعفری ادامه داد: این محور شرایط بسیار سختی دارد و برای تردد در همین 60 کیلومتر رانندگان باید 5 تا 6 ساعت در مسیر باشند که امسال هم بهسازی و احداث 30 کیلومتر از مسیر در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی قرارگرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده میل 78 به فراه افغانستان تکمیل می شود

جاده میل 78 به فراه افغانستان تکمیل می شود