مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 10:502018-05-21اقتصادي

مسمومیت با قارچ سمی در خوزستان گزارش نشده است


معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: موردی از ابتلا به مسمومیت با قارچ سمی در خوزستان گزارش نشده است.

- ناصر ضیغمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به موارد مسمومیت به قارچ سمی در برخی از استان ها و فوت تعدادی از هموطنان اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و بارندگی های اخیر، رشد انواع قارچ های خودرو به خصوص در مناطق کوهستانی و بخش های مختلفی از کشور افزایش یافته است.

وی افزود: در این بین برخی از روستاییان و گردشگران در برخی از نقاط کشور مبادرت به جمع آوری و مصرف این نوع از قارچ ها کردند که البته تفکیک و شناسایی قارچ های سمی و غیرسمی کار بسیار مشکلی است.

همچنین از لحاظ ظاهری و یا مکان رویش و یا روش های سنتی و خانگی، امکان تشخیص نوع سمی از غیرسمی مقدور نیست بنابراین باید از مصرف این نوع قارچ ها به شدت خودداری شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: مواردی از ابتلا به مسمومیت ناشی از قارچ سمی در برخی استان ها گزارش شده است اما خوشبختانه تاکنون موردی از مسمومیت در خوزستان گزارش نشده است.

ضیغمی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به سالم بودن قارچ های در معرض فروش اطلاع رسانی لازم را داشته باشد، ادامه داد: توصیه می شود افراد از خرید قارچ از دستفروشان خودداری کرده و تنها قارچ های بسته بندی شده دارای برچسب و تاریخ مصرف را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت با قارچ سمی در خوزستان گزارش نشده است

مسمومیت با قارچ سمی در خوزستان گزارش نشده است