مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 10:152018-05-21سياسي

کودک آزاری صرفا آزار جسمی نیست


یک استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: عدم توجه و حمایت خانواده ها از کودکان سبب می شود در جامعه شرایطی برای آزار و بهره کشی از این کودکان توسط افراد منفعت طلب به وجود آید.

- رضا مهکام در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با تعریف کودک آزاری بیان کرد: کودک آزاری تعریف گسترده ای دارد و از رفتارهای تند و خشن والدین تا بهره کشی بیش از اندازه از کودکان و آزار جنسی را شامل می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با دلایل کودک آزاری در جامعه عنوان کرد: کودک آزاری میتواند توسط والدین یا افراد دیگر انجام شود و عوامل متعددی دارد؛ گاهی ازدواج اجباری یا عدم تمایل والدین به فرزند آوری و تولد ناخواسته فرزندان دلایل کودک آزاری است و گاهی تعارضاتی که والدین در خانواده دارند باعث کشمکش های شدید و ایجاد تنش در خانواده می شود و کودکان نیز در این شرایط دچار مشکل شده و مورد بی توجهی والدین قرار می گیرند.

مهکام ادامه داد: گاهی کودک آزاری به این معناست که والدین به نیازهای کودک و سنین رشدی آنها توجه نمی کنند و از کودک درخواست انجام کارهایی را که متناسب با سن او نبوده دارند؛ کودکان نباید در سنین کودکی کار کنند اما گاهی والدین یا مجبور هستند و یا به هر دلیل کودکان را وادار به انجام کارهای سخت می کنند و طبیعتا در چنین فضایی مشکلاتی مانند بهره کشی کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودک آزاری صرفا آزار جسمی نیست

کودک آزاری صرفا آزار جسمی نیست