مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 09:052018-05-21سياسي

بهره مندی از آموزه های دینی میزان آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد


یکی از روانشناسان استان کردستان با اشاره به اینکه کسی که از آموزه های دینی قوی برخوردار باشداز آسیب های اجتماعی در امان است، گفت: فرزندی که در خانواده مذهبی و دینی باشد کمتر در معرض آسیب اجتماعی قرار می گیرد و اگر در این زمینه سؤالی برای فرد پیش آید، - ابزار دین جوابگو خواهد بود.

همایون قسمتی، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقش آموزه های دینی و به ویژه روزه و نماز در نگه داشتن جامعه و ایجاد پویایی، نشاط، شادابی و راضی نگه داشتن موجب ایجاد نوعی رضایت درونی در فرد می شود.

وی افزود: رضایت درونی زمانی ایجاد می شود که فرد از ظرفیت های در کنار خود از جمله دولت، سیاست، دین و اقتصاد برخوردار بوده ولی نقش دین در این میان بارزتر است.

این روانشناس کردستانی با اشاره به اینکه کسی که از آموزه های دینی قوی برخوردار باشد، از آسیب های اجتماعی در امان است، عنوان کرد: فرزندی که از خانواده دینی بیرون آمده کمتر در معرض آسیب اجتماعی قرار می گیرد و اگر در این زمینه سؤالی برای فرد پیش آید، ابزار دین جوابگو خواهد بود.

وی اعلام کرد: رمضان در لغت از رمضاء به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزاندن است، چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک رمضان گفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی از آموزه های دینی میزان آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

بهره مندی از آموزه های دینی میزان آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد