مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 08:152018-05-21اقتصادي

این طرف مرز می مانید یا می روید؟


 گردشگری در کشور همسایه، ترکیه به صنعتی پرمنفعت تبدیل شده است که این مقوله سبب پویایی اقتصاد، ارزآوری و اشتغال زایی در آن کشور شده بطوریکه طبق اعلام مقامات ترکیه، - در نوروز 97 نزدیک به 300 هزار نفر گردشگر به آن کشور سفر کرده اند.

این میزان خروج گردشگر از کشور، یک زنگ خطری است که باید با برنامه ریزی مناسب در جهت بهبود کیفیت و تقویت گردشگری و جذب توریسم به منطقه گام برداشت و با توسعه این مهم در بخش داخلی و خارجی، جایگاه منطقه را در عرصه بین الملل ارتقا بخشید.

در نگاهی کوتاه و تحلیلی به میزان سفرهای داخلی در سال های گذشته متوجه می شویم که هر چه قدر زیرساخت ها و بسترهای گردشگری در کشور بهبود یابد، به همان اندازه گردشگری داخلی نیز رشد خواهد یافت.

در منطقه ای چون منطقه آزاد تجاری_صنعتی ماکو که از انواع جاذبه های طبیعی، باستانی، فرهنگی و دیگر عامل های جذب گردشگری برخوردار است، باید بتوان این شاخص ها را به عنوان مهم ترین ابزار در جهت تقویت گردشگری داخلی ارتقا بخشید که هر گونه بی توجهی و اهمال کاری در این راستا، فرصت سوزی در این حوزه به شمار می رود، چراکه کشور به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها به شدت نیازمند صنعتی جایگزین است تا تکیه صرف بر منابع نفتی و درآمدهای حاصل از آن، جای خود را به منابع درآمدی حاصل از صنعت غیرنفتی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این طرف مرز می مانید یا می روید؟

این طرف مرز می مانید یا می روید؟