مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 16:052018-05-20پزشكي

با احتیاط قارچ بخرید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه موردی از ابتلا به مسمومیت قارچ سمی در استان مرکزیگزارش نشده است، از مردم خواست در خرید قارچ دقت کنند.

- دکتر جواد نظری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه در برخی از استان های کشور مواردی از ابتلا به مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی مشاهده شده است اما خوشبختانه در استان مرکزی تاکنون هیچ گزارشی از ابتلا به مسمومیت گزارش و مشاهده نشده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به گزارشات واصله از برخی از استان های همجوار مبنی بر موارد مسومیت با قارچ، از همه مردم درخواست می شود تحت هیچ عنوان قارچ فله ایاز بازارچه های محلی و روز و بازار های سنتی تهیه نکنند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است، گفت: تنها افراد متخصص و با تجربه، توانایی تفکیک بین این قارچ ها را دارند.

دکتر نظری عنوان کرد: از طریق ویژگی های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و به مردم توصیه می شود نسبت به خرید قارچ از مراکز و فروشگاههای معتبر اقدام کنند.

وی با اشاره به رویش گسترده قارچ در طبیعت در پی بارندگی های اخیر اظهار کرد: توصیه اکید این است که افراد از مصرف و دست زدن به هرنوع قارچ در دل طبیعت، در کناره درختان و سایر اماکن خوددا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با احتیاط قارچ بخرید

با احتیاط قارچ بخرید