مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 11:352018-05-20پزشكي

زمان طلایی درمان سکته مغزی 3 تا 4.5 ساعت است


مدیر انجمن سکته مغزی استان زنجان اظهار کرد: زمان طلایی درمان بیماری سکته مغزی 3 تا 4.

5 ساعت است.

- عبدالرضا قریشی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اختلال عملکرد مغز در عروق خون رسان با عنوان سکته مغزی شناخته می شود، گفت: این بیماری در دنیا به عنوان سومین عامل مرگ و میر شناخته می شود و بسته به اینکه در کدام قسمت مغز اتفاق بیفتد، علائم مختص به خود را بروز می دهد.

وی با اشاره به اینکه بر روی این بیماری تحقیقات وسیعی در سطح کشورهای توسعه یافته انجام می گیرد، گفت: محققان در تلاش هستند تا آمار ابتلا به این بیماری را کاهش دهند، به طوری که این بیماری را به پنجمین عامل مرگ و میر تبدیل کرده اند و این موضوع نشان از این دارد که با کنترل ریزفاکتورها می توان از شیوع سکته مغزی جلوگیری کرد.

مدیر انجمن سکته مغزی استان زنجان با اشاره به اینکه آگاهی مردم نسبت به این بیماری کم است و اغلب آنها علایم سکته مغزی را نمی شناسند، افزود: این در حالی است که شناخت مردم نسبت به سکته قلبی بالا است و با وجود اقدامات انجام شده در زمینه سکته قلبی، این بیماری همچنان موقعیت قبلی خود را حفظ کرده است.

قریشی با اشاره به اینکه آمار نشان می دهد سکته مغزی در دنیا و جهان در حال افزایش است، افزود: افزایش سن جمعیت، تغییر عادت غذایی، تغییر سبک زندگی به زودی تاثیر خود را بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان طلایی درمان سکته مغزی 3 تا 4.5 ساعت است

زمان طلایی درمان سکته مغزی 3 تا 4.5 ساعت است