مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 11:302018-05-20سياسي

چگونگی ارتباط عاطفی والدین با یکدیگر در حضور فرزندان


یک روانشناس در همدان به واکاوی چگونگی ارتباط عاطفی والدین با یکدیگر در حضور فرزندان پرداخت.

- مرضیه محبوبی در گفت وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه والدین باید ارتباط عاطفی صمیمی و قوی در حضور فرزندان خود داشته باشند، اظهار کرد: در صورت داشتن این ارتباط عاطفی کودکان در محیط خانواده احساس امنیت کرده و نحوه رفتار والدین را الگوی رفتاری خود در آینده می کنند.

وی افزود: به کار بردن جملاتی همچون دوستت دارم و دلم برایت تنگ شده و واژه هایی همچون عزیزم و جانم توسط والدین در حضور کودکان، نه تنها اشکالی ندارد بلکه امری لازم و ضروری است چرا که کودک می آموزند در آینده به همسرش ابراز محبت کند و حتی این شیوه ابراز محبت را در ارتباط با خواهر و برادر و یا خود والدین نیز اجرا کند.

محبوبی با اشاره به اینکه در صورت برخورد سرد والدین با یکدیگر، کودکان از محیط خانواده احساس رضایت نداشته و موجب دلسردی کودکان می شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که والدین با یکدیگر در حضور فرزندان سرد و خشک رفتار کنند اما از کودکان خود بخواهند که به اطرافیان خود محبت کند، هرگز این پند و نصیحت بدون داشتن یک الگوی رفتاری خوب میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انجام حرکاتی همچون بغل کردن، نوازش کردن و یا بوسیدن از گونه از سوی والدین در حضور فرزندان نیز اشکالی ندارد، تأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی ارتباط عاطفی والدین با یکدیگر در حضور فرزندان

چگونگی ارتباط عاطفی والدین با یکدیگر در حضور فرزندان