مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 08:152018-05-20پزشكي

سرطان های مری و سینه، شایع ترین سرطان در خراسان شمالی


مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرطان مری و معده در آقایان و سینه در بانوان، شایع ترین نوع سرطان در خراسان شمالی است.

- مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تا کنون حدود 2 هزار بیمار سرطانی در این استان شناسایی شده اند که با توجه به مرگ و میر و تشخیص های جدید، این آمار متغیر است.

وی در خصوص پرداخت هزینه های بیماران سرطانی و نوع حمایت از این بیماران، توضیح داد: در هزینه های درمان بر اساس بخشنامه کشوری توسط مددکاری بیمارستان ها تخفیفاتی ارائه می شود و در سه بخش دارو، شیمی درمانی و رادیوتراپی از بیماران سرطانی توسط بیمه ها و انجیوها حمایت می شود.

این کارشناس خواستار همکاری و حمایت خیرین از بیماران سرطانی شد و افزود: متاسفانه در خراسان شمالی همکاری خیرین ضعیف است.

فرشاد علت 30 درصد ابتلا به سرطان ها را، سیگار کشیدن دانست و تصریح کرد: علت مبتلا شدن به سرطان سبک غلط زندگی انسان ها است و پرخوری، استفاده از مشروبات الکلی، ورزش نکردن و رژیم غذایی نا مناسب می تواند از دلایل ابتلا باشد.

وی قرار گرفتن در محیط های پر استرس و عوامل ژنتیکی را از دلایل مهم ابتلا به سرطان عنوان کرد و ادامه داد: چاقی، اضافه وزن و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نورآفتاب و پرتوها می تواند از دلایل ابتلا به انواع سرطان باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان های مری و سینه، شایع ترین سرطان در خراسان شمالی

سرطان های مری و سینه، شایع ترین سرطان در خراسان شمالی