مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 اردیبهشت 1397 ساعت 12:052018-05-18بين الملل

مکرون: با آمریکا جنگ تجاری بر سر ایران راه نمی اندازیم


رییس جمهور فرانسه با بیان اینکه نمی توان شرکت ها را ملزم به تجارت با ایران کرد، گفت: ما نمی خواهیم یک جنگ تجاری استراتژیک با آمریکا بر سر توافق هسته ای با ایران راه بیندازیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در نشست سران اتحادیه اروپا در صوفیه پایتخت بلغارستان، هرگونه جنگ تجاری با آمریکا به دلیل خروج این کشور از توافق هسته ای با ایران را غیرمحتمل دانست.

رهبران اروپا به طور متحد از توافق هسته ای با ایران پس از خروج آمریکا از آن حمایت کرده اند و اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که قرار است یک فرآیند قانونی را آغاز کند که مانع از همکاری شرکت های اروپایی با تحریم های آمریکا علیه تهران می شود.

با این حال شرکت های اروپایی اعلام کرده اند که به دلیل ترس از تحریم های آمریکا، قصد دارند تجارت خود با تهران را متوقف کنند.

آنها اکنون با انتخاب میان تجارت با بزرگ ترین اقتصاد جهان یعنی آمریکا و ایران مواجه هستند.

این شرکت ها در صورت تعامل تجاری با ایران با خطر تحریم های واشنگتن و مجازات های سنگین و به علاوه از دست دادن دسترسی به نظام مالی آمریکا مواجه خواهند شد.

حتی رییس خدمات مالی کمیسیون اروپا گفته است که استفاده از قدرت اتحادیه اروپا برای ممانعت از همکاری با تحریم های واشنگتن علیه تهران با توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکرون: با آمریکا جنگ تجاری بر سر ایران راه نمی اندازیم

مکرون: با آمریکا جنگ تجاری بر سر ایران راه نمی اندازیم