مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 ساعت 09:212018-05-17اقتصادي

فارس گزارش می دهد خشک شدن رودخانه گرگانرود با ایجاد آب بندان های غیرمجاز


خشک شدن رودخانه گرگانرود به دلیل ایجاد آب بندان های غیرمجاز متعددی که بین مرز شهر گنبدکاووس تا آق قلا احداث شده است که معضلات بسیاری را پدید آورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از گرگان، گرگانرود در استان گلستان واقع شده است و از ارتفاعات گلیداغ و پارک ملی گلستان سرچشمه گرفته و پس از گذشتن از شهرستان گنبدکاووس و آق قلا در غرب خواجه نفس به دریای خزر می ریزد.

یکی از دلایل خشک شدن آب رودخانه گرگانرود این است که مرز بین شهر گنبدکاووس تا شهر آق قلا آب بندان های غیرمجاز متعددی احداث شد که باعث معضلات بسیاری شده است و چندین سال است که از سمت سد وشمگیر به بخش مرکزی آق قلا حتی یک قطره آب رهاسازی نشد.

با توجه به اینکه عمر این سد از 30 سال هم گذشته است لازم است طرح علاج بخشی در این مورد اجرایی شود تا سد به حالت عادی خود برگردد.

علی سقر یکی از اهالی روستای سلاق یلقی شهرستان آق قلا است که در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بخش مرکزی شهرستان آق قلا از سه دهستان آق التین، گرگان بوی و شیخ موسی تشکیل شده است که بخش مرکزی این شهرستان شامل 53 روستا است و 68 هزار نفر جمعیت دارد.

روستا سلاق یلقی دارای جمعیتی بالغ بر 376 خانواده است که تعداد یک هزار و 442 نفر در این روستا زندگی می کنند که این روستا در حاشیه گرگانرود واقع شده است متاسفانه حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد خشک شدن رودخانه گرگانرود با ایجاد آب بندان های غیرمجاز

فارس گزارش می دهد خشک شدن رودخانه گرگانرود با ایجاد آب بندان های غیرمجاز