مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 ساعت 09:512018-05-16بين الملل

پس از پایان سفر برجامی ظریف بروکسل را به مقصد تهران ترک کرد


وزیر خارجه ایران پس از پایان سفر برجامی اش به چین، روسیه و بلژیک بعد از خروج آمریکا از برجام، بروکسل را به مقصد تهران ترک کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که شنبه شب در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی پس از خروج آمریکا از برجام به کشورهای چین، روسیه و بلژیک (مقر اتحادیه اروپا) سفر کرده بود، ضمن رایزنی با مقامات چین و روسیه و همچنین گفت وگو و شرکت در نشست مشترک با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) بروکسل پایتخت بلژیک را به مقصد تهران ترک کرد.

در پایان نشست شب گذشته در بروکسل که یک ساعت و نیم به طول انجامید، موگرینی بیانیه مشترکی را قرائت کرد و گفت: همه ما از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران ابراز تأسف کرده و تایید کردیم که برداشته شدن تحریم های مرتبط با هسته ای و عادی سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران جزیی ضروری از این توافقنامه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: ما بر تعهد مشترکمان بر اطمینان از اینکه این [هدف] همچنان محقق باشد تأکید کردیم و از همین رو توافق کردیم که گفت وگوهایمان را در تمام سطوح تعمیق کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از پایان سفر برجامی ظریف بروکسل را به مقصد تهران ترک کرد

پس از پایان سفر برجامی ظریف بروکسل را به مقصد تهران ترک کرد