مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 ساعت 07:452018-05-16پزشكي

در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید/ غذای اصلی در وعده افطار به تدریج صرف شود


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی استان قم عنوان کرد: وعده سحری، آغاز روزه داری است و به همین دلیل لازم است از غذاهای دیرهضم مانند میوه و سبزی استفاده شود.

- علی اکبر حق ویسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص فواید روزه داری بیان کرد: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، باعث می شود که اعضای بدن مخصوصاً دستگاه گوارش انسان، در طول 11 ماه که کاملاً مشغول انجام فعالیت بودند به مدت یک ماه استراحت کرده و نیروی تازه ای بگیرند؛ از سوی دیگر، ذخایر چربی های مضری که مخصوصاً در ناحیه شکم تجمع پیدا کرده و می تواند مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کند ، کاهش یافته و سموم بدن دفع می شود.

وی با اشاره به اصول تغذیه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه داران باید از یک رژیم غذایی سالم و با کیفیت پیروی کنند تا به این ترتیب بدن خود را با شرایط جدید تطبیق دهند؛ در ایام روزه داری برنامه غذایی افراد به دو وعده اصلی افطار و سحری محدود می شود؛ در این خصوص وعده سحری از اهمیت ویژه ای برخودار است زیرا پس از این وعده، ساعات روزه داری شروع شده و بدن انرژی دیگری دریافت نمی کند.

این کارشناس تغذیه افزود: به همین دلیل بهتر است از غذاهای دیرهضم مانند غذاهای حاوی کربوهیدرات پیچیده " قندهای مرکب" و فیبر نظیر میوه، سبزی، غلات کامل و حبوبات مثل جو، گندم، عدس، لوبیا و نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید/ غذای اصلی در وعده افطار به تدریج صرف شود

در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید/ غذای اصلی در وعده افطار به تدریج صرف شود