مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 ساعت 00:052018-05-13پزشكي

این بیماری از آدم ها "مجسمه" می سازد!


پارکینسون موجب کندی حرکات بدن شده و تا آنجا پیش می رود که فرد در اواخر بیماری عملا تبدیل به یک مجسمه می شود.

- یک متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: پارکینسون موجب کندی حرکات بدن شده و تا آنجا پیش می رود که فرد در اواخر بیماری عملا تبدیل به یک مجسمه می شود.

دکتر آرش بستانی به مناسبت روز جهانی "پارکینسون" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان این که بیماری پارکینسون نوعی اختلال و کندی در انجام فعالیت های ارادی بدن است، گفت: در این بیماری به علت اختلال در ترشح دوپامین حرکات ارادی بدن دچار مشکل می شود.

وی افزود: دوپامین هورمونی است که موجب تسریع در انجام فعالیت های ارادی بدنی از جمله راه رفتن و غذا خوردن شده و با کاهش ترشح این هورمون به تدریج فعالیت های بدن کُند می شود.

بستانی تصریح کرد: اختلال در ترشح این هورمون سبب بروز بیماری پارکینسون می شود که در آن فرد بیمار به مرور حرکات بدنی اش کند می شود و تا آنجا پیش می رود که عملا تبدیل به مجسمه شده و حتی توانایی بلعیدن را هم از دست می دهد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان این که علت شناخته شده ای برای بروز این بیماری وجود ندارد، گفت: تنها یک یا دو درصد موارد بیماری ارثی است و در مابقی موارد علت شناخته شده ای برای آن وجود ندارد، اما شواهد نشان می دهد افرادی که ضربات بیشتری به سر آنها وارد شده مان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری از آدم ها "مجسمه" می سازد!

این بیماری از آدم ها "مجسمه" می سازد!