مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1397 ساعت 10:212018-04-30دانش

از سوی محققان ایرانی صورت گرفت شناسایی و جداسازی سلول های سرطانی چرخشی در خون


محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای شناسایی و جداسازی سلول های سرطانی چرخشی در خون شدند.

- حمید شاملو محقق ایرانی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس" درباره طراحی و ساخت یک دستگاه میکروفلویدیک گریز از مرکز به منظور شناسایی و جداسازی سلول های سرطانی چرخشی در خون گفت: این طرح با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی توسط محققان دانشگاه صنعتی شریف انجام شد.

وی افزود: با قرار دادن این دستگاه روی یک سیستم دوار، نمونه خون با استفاده از نیروهای گریز از مرکز، بدون نیاز به پمپ خارجی، در داخل دستگاه جریان می یابد.

در نهایت نیز طی دو مرحله جدایش توسط میدان مغناطیسی و نیروهای گریز از مرکز، سلول های هدف از سایر سلول های موجود در خون جدا می شوند.

وی هدف از این طرح را طراحی، شبیه سازی و ساخت یک دستگاه میکروفلویدیک گریز از مرکز به منظور جداسازی سلول های سرطانی چرخشی از نمونه خون بیمار دانست و گفت: سلول های سرطانی چرخشی جزء سلول های کمیاب هستند به طوریکه در برخی از مواقع در یک میلی لیتر از نمونه خون بیمار تنها 10 عدد از این سلول وجود دارد.

از این رو جداسازی چنین سلولی نیازمند استفاده از روشی است که از راندمان و خلوص جداسازی بالایی برخوردار باشد موضوعی که در این طرح دنبال ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سوی محققان ایرانی صورت گرفت شناسایی و جداسازی سلول های سرطانی چرخشی در خون

از سوی محققان ایرانی صورت گرفت شناسایی و جداسازی سلول های سرطانی چرخشی در خون