مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 اردیبهشت 1397 ساعت 10:252018-04-28بين الملل

تلاش پامپئو در نشست ناتو برای افزایش سهم اروپایی ها در بودجه ائتلاف


مایک پامپئو، وزیر امور خارجه جدید آمریکا آلمان را به سبب بودجه دفاعی اش مورد انتقاد قرار داد و همچنین از اولین حضورش در نشست ائتلاف نظامی ناتو به منظور پیشبرد درخواست دونالد ترامپ، - رییس جمهور آمریکا درخصوص افزایش مسئولیت مالی دیگر اعضای ناتو از جمله در تامین بودجه دفاعی استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که کشورهای عضو ناتو در نشست وزرای خارجه این ائتلاف در شهر بروکسل موضعی واحد درخصوص لزوم مقابله با "تجاوزگری" روسیه اتخاذ کردند، مایک پامپئو در عین حال در یکی از قدیمی ترین درخواست های ترامپ یعنی اینکه اعضای ناتو به اندازه کافی سهمشان را از بودجه دفاعی تامین کنند، تاکید کرد.

این در حالی است که برخی از اعضای ناتو از جمله کشور آلمان که پایگاه اقتصادی اصلی قاره اروپا محسوب می شود در برآورده کردن تعهدی که در نشست ناتو در ولز در سپتامبر 2014 تعیین شد یعنی صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی در زمینه بودجه دفاعی تا سال 2024 شکست خورده اند.

ترامپ مکررا اعلام کرده که باید کشورهای عضو ناتو به خصوص کشورهایی که به اندازه کافی سهمشان را نمی پردازند این رویه را رعایت کنند و در عین حال پامپئو که پیشتر رییس سازمان سیا بوده در این خصوص پیام سرسختانه ای را در مقر ناتو در بروکسل مطرح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش پامپئو در نشست ناتو برای افزایش سهم اروپایی ها در بودجه ائتلاف

تلاش پامپئو در نشست ناتو برای افزایش سهم اروپایی ها در بودجه ائتلاف