مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1397 ساعت 16:362018-04-26اقتصادي

جزییات تامین بذر پرورشی گندم غرب کشور در ایلام


معاون وزیر جهاد کشاورزی از فراهم شدن امکان تامین بذر پرورشی گندم غرب کشور در ایلام خبر داد و جزییات این طرح را تشریح کرد.

- اسکندر زند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: از مزارع گرمسیری استان ایلام در شهرستان مرزی مهران بازدید به عمل آمد.

رییس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و شیوه اجرایی شدن آن گفت: تولید بذر در ایستگاه شهرستان مرزی مهران در دستور کار قرار گرفته و سال گذشته پنج تن بذر پرورشی نوع یک و دو گندم و جو و 13 تن هم گندم پروشی نوع سه تولید شده است.

وی ادامه داد: این مهم می تواند پوشش مناسبی را به تولید بذر استان ایلام دهد و ایستگاه جدیدی هم در رضا آباد مهران ایجاد شده است که باید مسئله تامین آب آن برطرف شود.

این مسؤول اضافه کرد: توسعه و تولید بذر در استان ایلام یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی بوده که خوشبختانه اقداماتی در این زمینه انجام شده است و خود استان ایلام این ظرفیت را به خوبی دارد.

زند تصریح کرد: قطعا با مشارکت بخش خصوصی می توان موضوع تامین بذر را برای غرب کشور در استان ایلام استارت زد که در این رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کار ساماندهی تامین بذر غرب کشور در استان ایلام به عنوان یک اولویت پیگیری خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تامین بذر پرورشی گندم غرب کشور در ایلام

جزییات تامین بذر پرورشی گندم غرب کشور در ایلام