نگاهی به فیلم های جشنواره جهانی فجر/9 «پاسیو»؛ اشک تنهایی در دخمهکارگردان فیلم زنانه «پاسیو» نه تنها نتوانسته از ظرفیت دو زبانه بودن و تنوع فرهنگی برای ایجاد شخصیتهای متفاوت و جذاب استفاده کند، بلکه این مسئله مایه سردرگمی و به هم ریختگی دیالوگها شده است. - کارگردان فیلم زنانه پاسیو نه تنها نتوانسته از ظرفیت دو زبانه بودن و تنوع فرهنگی برای ایجاد شخصیتهای متفاوت و جذاب استفاده کند، بلکه این مسئله مایه سردرگمی و به هم ریختگی دیالوگها شده است. ، فیلم سینمایی پاسیو در سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمد که در ادامه نگاهی به آن داریم: پاسیو نخستین ساخته مریم بحرالعلومی ، قصه تنهایی زنان در شهری بزرگ است. زنانی که در این شهر مدرن نه خانواده و فامیلی برای پشت گرمی دارند و نه مرد قابل اعتمادی برای اتکا! تلاش آن ها برای استقلال و روی پای خود ایستادن کاملا ًتحت تاثیر جنسیت آن ها و زیاده خواهی های مردانه قرار گرفته است. این که پاسیو را فیلمی زنانه می خوانند، نه بر اساس حال و هوای آن که از روی تعریف این روزهای سینمای ایران از فیلم زنانه است؛ یعنی فیلمی که داستان حول چند شخصیت زن که تاوان ناسازگاری جامعه با آنها و تبعات تصمیمات مردان دور و برشان را میدهند. در پاسیو، تنها مرد مطمئن و بی نقص فیلم قصد مهاجرت دارد و میخواهد از میان آدمهایی که نمیدانند چه میخواهند برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |