مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 22:112018-04-25سياسي

آیت الله حیدری مطرح کرد ناگفته هایی از تاریخ تشیع در اهواز


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: اهواز نخستین منطقه ایران است که مردم آن به مکتب اهل بیت (ع) گرویدند و دروازه ورود تشیع به خوزستان بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از اهواز، آیت الله محسن حیدری آل کثیر عصر امروز در همایش علمی تخصصی قاضی نورالله شوشتری در اهواز اظهار کرد: سادات مرعشی از جمله قاضی نورالله شوشتری نقش ویژه ای در ترویج شیعه در شوشتر و بسیاری از نقاط کشور و خارج از کشور داشتند.

وی گفت: از سال 75 یک پروژه خوزستان شناسی را آغاز کرده و از صد منبع و کتب حدیث، حدود 700 چهره علمی شیعی در خوزستان که اغلب قبل از صفویه بودند را استخراج و معرفی کردیم و اگر این یادداشت ها به صورت کتاب درآید یک موسوعه ده جلدی خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه اکثر مردم اهواز از سال 16 هجری یعنی از زمان فتح اسلامی توسط اصحاب پیامبر (ص) شیعه بوده اند، افزود: سادات مرعشی نقشی در گرایش اهواز و مناطق جنوبی و غربی خوزستان نداشتند و این مناطق از صدها سال قبل شیعه بودند.

وی با بیان اینکه اهواز دروازه ورود تشیع به خوزستان است، عنوان کرد: اهواز نخستین منطقه ایران است که مردم آن شیعه شدند زیرا اصحاب مورد اعتماد حضرت امیرالمومنین علی (ع) همانند عمار یاسر، مقداد بن اسود کندی، سلمان فارسی، علی بن حاتم طایی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله حیدری مطرح کرد ناگفته هایی از تاریخ تشیع در اهواز

آیت الله حیدری مطرح کرد ناگفته هایی از تاریخ تشیع در اهواز