مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 19:262018-04-25فرهنگي

کتاب گزارش مرمت بناهای تاریخی ایران منتشر شد


کتاب گزارش مرمت بناهای تاریخی ایران، گزارش ها و رساله های ایزمئو ترجمه اصغر کریمی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی "، کتاب گزارش مرمت بناهای تاریخی ایران، گزارش ها و رساله های ایزمئو ترجمه اصغر کریمی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

جوزپه زاندرا، مدیر مجموعه گزارش های این کتاب است که بخش نخست آن به تخت جمشید و بخش دوم نیز به اصفهان اختصاص یافته است.

در مقدمه این کتاب آمده است: در سال 1964 مقامات ایرانی اظهار تمایل کرده بودند که پاره ای از بناهای تاریخی ایران را با همکاری کارشناسان فنی ایتالیایی مرمت کنند.

طبق گفته قبلی رییس "موسسه خاورمیانه و دور" ایزمئو، نظر موسسه این بود که این مرمت ها بر پایه برنامه ای کلی و دقیق انجام گیرد تا ضوابط، چگونگی و مراحل آن روشن شود.

رییس این موسسه قبل از ارائه رسمی اولین گزارش ما به مقامات ایرانی، به کمک پروفسور گولییلمودانجلیس دوسات نوعی بررسی مقدماتی از پیشنهادهای ارائه شده به عمل آورد.

با وجود این که این پیشنهادها در چارچوب قواعد و هنجارهای جای می گرفت که بر اساس الزامات "منشور مرمت" اجرای عملی آن باید در حد یک حساسیت ویژه و دارای مسئولیت مهم علمی باشد، بااین همه ایزمئو با جرئت و قاطعیت این مرمت ها را برعهده گرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب گزارش مرمت بناهای تاریخی ایران منتشر شد

کتاب گزارش مرمت بناهای تاریخی ایران منتشر شد