مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 19:002018-04-25اقتصادي

به دنبال دلار 4200 تومانی!


دولت رقم 4200 تومان را برای قیمت دلار به طور رسمی اعلام کرد و تمامی نرخ های بیش از آن را تخلف و قاچاق دانست و با وجود این که بانک مرکزی بیش از دو میلیارد دلار را با همین قیمت برای واردات تخصیص داده، - همچنان نحوه دستیابی به دلار با این قیمت مورد سوال است.

این موضوع در کنار مسائلی که عمدتا به حوزه تولید و عرضه بر می گردد مهمترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا را تشکیل دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سیاست ها دولت برای کنترل بازار ارز به تک نرخی کردن ارز انجامید و دولت قیمت رسمی دلار را 4200 تومان اعلام کرد.

همین امر باعث شد فروش دلار در شرایط خاصی صورت بگیرد و مثل سابق همه متقاضیان نتوانند به دلار با قیمت مصوب دسترسی داشته باشند.

بعد از گذشت حدود دو هفته حالا این سوال طرح می شود که چه کسانی دلار 4200 تومانی گرفتند؟ " با وجود اظهارات بانک مرکزی مبنی بر این که به مقدار نیاز واردات دلار در اختیار فعالات اقتصادی گذاشته است، اما افرادی مانند محمد طحان پور - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - می گویند تا کنون دلاری با چنین قیمتی را دریافت نکردند.

در این میان آماری که رییس کل بانک مرکزی به آن استناد می کنند گویای این است که در بازه زمانی 21 فروردین الی سوم اردیبهشت ماه سال جاری برای تخصیص ارز واردات کالا نسبت به صدور 9210 فقره گواهی ثبت آماری به مبلغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال دلار 4200 تومانی!

به دنبال دلار 4200 تومانی!