مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 14:452018-04-25پزشكي

آنتی اکسیدان ها عروق خونی را 20 سال جوان می کنند


محققان دریافته اند که مکمل های آنتی اکسیدان در دسترس می توانند سبب افزایش 42 درصدی ارتجاع عروق در پاسخ به افزایش جریان خون و در نتیجه جوانسازی 15 تا 20 ساله عروق شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، فرآیندهای فیزیولوژیکی دارای رمز و راز بسیاری است که دانشمندان همیشه در حال شناخت بیشتر آنها هستند.

با استفاده از این دانش امکانات جدیدی در اختیار ما قرار می گیرد تا نه تنها بتوانیم آنها را آهسته کنیم، بلکه حتی ممکن است آنها را معکوس کنیم.

پیشرفت جدید در دانشگاه "کلرادو"، آخرین پیشرفت در این حوزه است که نشان می دهد چگونه یک مکمل غذایی شیمیایی می تواند روند پیری رگ های خونی را معکوس کند و باعث تقویت قلب و عروق شود.

بدن انسان در هنگام جوانی در دفع استرس اکسیداتیو بسیار خوب است و از آسیب جدی مولکول های موسوم به رادیکال های آزاد به مولکول ها محافظت می کند.

این ها مولکول هایی هستند که حداقل یک الکترون ناپایدار دارند، به طوری که در جست وجوی سازگار شدن و پایدار شدن هستند و اغلب یک مولکول دیگر را از بین می برند که سبب یک واکنش زنجیره ای از آسیب های مولکولی غیر قابل برگشت می شود.

آنتی اکسیدان ها در این فرآیند مفید هستند، زیرا آنها مداخله می کنند و الکترون را به رادیکال آزاد می برند و موجب جوان سازی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی اکسیدان ها عروق خونی را 20 سال جوان می کنند

آنتی اکسیدان ها عروق خونی را 20 سال جوان می کنند